59) TÜRKİYE’NİN TARİKAT HARİTASI

Yayin Tarihi 21 Ekim, 2008 
Kategori SOSYAL

İşte Türkiye’nin Tarikat Haritası

image00136.jpg

Türkiye’nin her bölgesinde bir tarikat ve cemaat var? İşte şehir şehir tarikat haritası:

Çoğunlukla kurdukları vakıflar aracılığıyla hareket ediyorlar. Kimileri de neredeyse holdingleşmiş durumda. Postluk bazen babadan oğula, bazen kardeşlere geçiyor. Cemaatlerin bazılarının siyasetle çok yakın bağları var, bazıları politikayla ilgilenmiyor. Ancak tüm Türkiye’nin her bölgesinde günlük hayatı ve insan ilişkilerini etkiliyorlar. Tarikatları, kurucularını, etkili oldukları bölgeleri, yaklaşımlarını araştırdık, haritasını çıkardık.

İSTANBUL-KAYSERİ-DÜZCE-ANKARA Kadiri Muhammediye

Kadiri tarikatı kökenli Muhammediye kolu İstanbul, Ankara, Kayseri ve Düzce’de güçlü. Lideri Şeyh Seyyid lakabını kullanan Muhammed Ustaoğlu. 1987’de imamlıktan emekliye ayrılan Ustaoğlu, İstanbul’da yaşıyor. Cemaatin Kayseri vekili Muammer E. Almanya vekili Şükrü Oral. Muhammediye, tarikat şeceresini Kadiri tarikatının kurucusu Abdülkadir Geylani’ye dayandırmakla birlikte kendisini Nakşibendi ve Mevlevi geleneğinin parçası kabul ediyor. Zikir törenlerinde zaman zaman yaklaşık bin kişiyi buluşturmayı başarıyor.


KÜTAHYA Halveti tarikatının Şabaniye Kolu

Şeyhlik postunda Mehmet Dumlu oturuyor. Türkiye’nin en aktif Halveti tarikatı olarak biliniyor. Düzenli yaptıkları zikir törenlerine kadın ve erkeğin bir arada katılmasıyla tanınıyorlar. Kütahya merkezli cemaatin zikir törenlerine İstanbul’un yanı sıra, Bursa, Uşak, Eskişehir, Ankara ve Afyon’dan da geniş katılımlar oluyor.

ANKARA-VAN-Ş.URFA-İSTANBUL Hizb-ut Tahrir

Grup kendisini “İdeolojisi İslam olan parti” olarak tanımlıyor. Adlarını Hizb-ut Tahrir Türkiye sözcüsü Yılmaz Çelik’in İstanbul Fatih Camii’ndeki basın açıklamasıyla duyurdular. Ankara ve İstanbul’un yanı sıra Şanlıurfa ve Van’da da güçlü oldukları biliniyor. Örgüt çalışmalarını Ankara merkezli Köklü Değişim adlı dergi çevresinde sürdürüyor.

ANKARA- ANTALYA Galibiler

Kadiri-Rufai tarikat geleneğinden gelen cemaatler arasında tarikatlığını ilan eden tek kol. Şeyhleri Hacı Galip Hasan Kuşçuoğlu. Zikirde şiş çekmeleriyle tanınıyorlar. Yaptıkları zikre yaklaşık 3 bin kişi katılıyor. Şeyh Kuşçuoğlu kendisini şöyle tanımlıyor: “Mezhep olarak Hanefi; meşrep olarak Alevi; yol olarak Kadiri-Rufai Galibiyiz.” Faaliyetlerini, şeyhin adını taşıyan eğitim vakfı kanalıyla sürdürüyor. Cemaat Antalya’da da faaliyette.

ERZURUM Nurcu Kırkıncı Hoca Grubu

Said Nursi’nin ölümünden bu yana Nurcular 10’dan fazla gruba bölündü. En etkin grup Fethullah Gülen cemaati. Ancak, Nurcular içinde bir isim var ki, Said Nursi’nin ölümünden bu yana “talebeler” içindeki saygın önder konumunu hiç kaybetmiyor. Bu isim, Nurcular arasında Kırkıncı Hoca olarak tanınan Mehmet Kırkıncı. Said-i Nursi’nin, “Evlerinizi medrese yapın” çağrısına uyup Erzurum Karanlık Kümbet Medresesi’ni kuran Kırkıncı, yaşamını burada sürdürüyor. 12 Eylül darbesinden iki yıl sonra MGK Başkanı Genelkurmay Başkanı Kenan Evren’e mektup yazan Kırkıncı Hoca, “Dini güçlendirmek, milleti güçlendirmektir” demiş, ima yoluyla da olsa anayasa referandumunda cemaat desteğine karşılık, cemaate destek arzusunu dile getirmişti. Bu tavrı nedeniyle Nurcular arasında eleştirilse de, müridleri ve Gülen’i Nurcu yapan hocası olduğu için, Gülen Cemaati taraftarları arasında özel bir otoriteye sahip.

TRABZON İcmalciler

Kadiri Tarikatı’nın İcmal Kolu’nun lideri Haydar Baş son dönemde çalışmalarını Bağımsız Türkiye Partisi adıyla sürdürüyor. Parti, 3 Kasım 2002 seçimlerden büyük bir yenilgiyle çıktı. Ulusal televizyon ve günlük bir gazetenin sahibi Haydar Baş’ın Türkiye’nin en zengin cemaat liderleri arasında olduğu iddia ediliyor. Trabzon ve çevresinde güçlü.

İSTANBUL-BURSA Cerrahiler

Halveti tarikatına dayanıyor. Dergahları, İstanbul’da Fatih-Karagümrük’teki Kethüda Canfeda Hatun Camii bitişiğinde. Zikirlerinde, müzik ve ibadet dışında hiçbir şey konuşulmuyor. Müritleri arasında çok sayıda tanımış ses sanatçısı bulunuyor. Tarikatın Tophane’deki Kadiriler yokuşundaki Kadirhane’sinde düzenlenen zikir törenleri neredeyse turistikleşmiş durumda. Kadirhane’nin şeyhi Ahmet Misbah Erkmenkul. Celvetiye tarikatına bağlı İsmail Hakkı Bursevi tarafından kurulan Hakkıye kolunun müritleri ise en çok Bursa’da yaşıyor. Kurucularının adını taşıyan bir vakıfları var.

İSTANBUL-ANKARA-ÇORUM-BOLU Uşşakiler

Halveti Tarikatı’nın bir kolu Uşşakiye. Merkezi İstanbul Kasımpaşa. Kurucusu Pir Hüsameddin’in türbesi de bu semtteki aynı isimli camide. Tarikatı kamuoyuyla tanıştıran isim İbrahim İpek. Uzun yıllar sessiz faaliyet gösteren tarikat onunla birlikte ün kazandı, İpek Yolu adlı yeni bir cemaat oluştu. İpek’in 2000 yılında ölümünün ardından posta 44 yaşındaki eski milli güreşçi Fatih Nurullah oturdu. Nurullah tarikat nüfusunu artırmak için herkese açık kutlamalar, piknikler düzenliyor; zikirleri tarikat üyesi olmayanlara da açıyor. Tarikatın Kasımpaşa’daki merkezi her sene Bolu’da ve Çorum’da düzenlediği “Devran” adlı zikir törenleriyle tanınıyor. Bolu’daki son devrana 2 bin kişi katılmıştı.

ADIYAMAN-ANKARA-AFYON-SAKARYA-İSTANBUL Menzilciler

Nakşibendi Tarikatı’nın Menzil Kolu adını Adıyaman’ın Menzil köyünden alıyor. Cemaatin en ünlü ismi, uğradığı zehirli iğne saldırısından bir süre sonra hayatını kaybeden Raşit Erol. Şeyh postunda şimdi kardeşi Abdülbaki Erol oturuyor. Şeyh adaylarından Fevzettin Erol ise şimdilik cemaatin Ankara ve Afyon örgütlenmesini yönetiyor. Menzilcilerin Ankara çevresi “Semerkant Grubu” olarak da adlandırılıyor. Fevzettin Erol, yılın bir bölümünü de Afyon’daki merkezde geçiriyor. Cemaat ekonomik gücünü özellikle kendilerine derviş adını veren müritlerin kurduğu şirketlerin belediyelerden aldığı ihalelerle arttırıyor. Raşit Erol’un “İmanı kurtarmanın ve pekiştirmenin kafi olduğu bir devir yaşıyoruz” anlayışıyla hareket eden cemaatin Adıyaman Menzil ve Ankara merkezleri özellikle alkol bağımlılığından kurtulmak isteyen kişilerin ilgi odağı.

SİİRT- ANKARA- İSTANBUL- ELAZIĞ Tillocular

Kurucuları Sultan Memduh Hazretleri’nin türbesinin bulunduğu Siirt’in Tillo beldesi manevi merkezleri. Süryanice “Yüksek Ruh” anlamına gelen Tillo geleneği Kadiri Tarikatı’nın en güçlü kollarından. Siyasete uzak durmaları nedeniyle İcmalcilerden, Kadiri-Rufai geleneğinde faaliyet sürdürmesi nedeniyle de Galibilerden ayrılıyor.

HATAY-GAZİANTEP-ŞANLIURFA-KİLİS-MARDİN-BATMAN Hazneviler

Türkiye Kürtleri arasında en güçlü Nakşibendi cemaatlerinden biri. Merkezi Suriye’de. Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin ve Batman ’da örgütlüler. Cemaatin şeyhi Muhammed Haznevi yılda en az bir kez Türkiye’ye gelip, zikir törenlerini yönetirdi. Geçen yıl öldüğünde, binlerce Türk müridinin cenaze töreni için Suriye’ye geçmek istemesi haber bültenlerine konu olmuştu. Şeyhliği Muhammed Haznevi’nin oğlu Muhammed Muta Haznevi üstlendi.

SAKARYA-DÜZCE-BURSA Hakikatçılar

Hemen hemen tüm cemaatlere karşı yürüttüğü mücadeyle tanınan Hakikatçılar’ın şeyhi Ömer Öngüt. Adapazarı’nda yaşıyan Öngüt, Cemalettin Kaplan, Fethullah Gülen, Necmettin Erbakan, Süleymancılar, İsmailağa Cemaati ve Diyanet’e yönelik ağır eleştiri içeren kitaplarıyla tanınıyor. Sakarya başta olmak üzere Düzce, Bursa ve Ankara’da önemli sayıda müride sahip.


KAYSERİ Nakşibendi Yahyalı Cemaati

Kayseri’de Gülen Cemaati’yle birlikte en güçlü dini grup. Nakşibendi tarikatının Anadolu’daki en önemli kolları arasında. Yahyalı Hacı Hasan Efendi’den alıyor adını. Şimdi şeyh postunda oturan kişi Ramazan Dinç. Cemaat, Kayseri’deki sanayi gelişimine paralel olarak hızla büyüdü.


İSTANBUL Işıkçılar

Seyit Abdülhalim Arvasi’ye bağlı Hüseyin Hilmi Işık’ın kurduğu cemaat günümüzde İhlas Holding şemsiyesi altında büyüdü. Cemaatin lideri Enver Ören’in rahatsızlığı ve İhlas Finans’a el konulması cemaatin güç kaybetmesine neden oldu.

TÜRKİYE’NİN EN YAYGIN İKİ CEMAATİ Gülen Cemaati ve Nurcular

Türkiye’nin tarikat ve cemaat haritasında Nurcular ağırlıklı yer işgal ediyor. Tarikatın en ünlü ismi Fethullah Gülen’in etkinlik alanı Türkiye’nin tüm illerini kuşatıp, tarikat okulları kanalıyla Afrika’dan Uzakdoğu’ya uzanıyor. Akyazılılar ve Türkiye Öğretmen Vakfı gibi kuruluşlarla başlayan örgütlenmesi bugün büyük bir ekonomik ve siyasi güce dönüşmüş durumda. Cemaatin medyadan eğitime, finansa, sağlık sektörüne kadar pek çok alanda yatırımı bulunuyor. Gülen uzun süredir ABD’de yaşaması, olası vefatı sonrasında bu büyük ekonomik gücün nasıl paylaşılacağı belli değil. Nur cemaatinin içinde adı sık geçen diğer gruplar şunlar: Liderliğini Mehmet Kutlular’ın yaptığı Yeni Asyacılar (İstanbul), liderleri İzzet Yıldırım Hizbullah tarafından kaçırılıp öldürülen Med-Zehra Vakfı çevresi (Doğu-Güneydoğu Anadolu), Müslüm Gündüz liderliğindeki Aczmendiler (Elazığ-İstanbul), Yeni Nesilciler, Yazıcılar

Süleymancılar

Cemaatin kurucusu Süleyman Hilmi Tunahan, soyunu Nakşibendi Şeyhi Selahaddin İbni Seracettin ’e dayandırıyor. Zamanla bağımsız bir yol izledi. Faaliyetlerini “kurs ve okul talebelerine Yardım Dernekleri” adı altında yürütüyor. Türkiye’nin her ilinde en az bir Kuran kursuna sahip cemaatin, kurs ve öğrenci yurtlarının toplam sayısının 1500’ü bulduğu söyleniyor. Tunahan ’ın ölümünün ardından cemaat liderliğine Kemal Kaçar geçti. Onun vefatı sonrasında ise cemaat her ne kadar reddedilse de iki kardeş Ahmet Denizolgun ile Beyazıt Denizolgun arasında bölündü.

İSTANBUL-ANKARA İskenderpaşa Cemaati

Geçmişi 1800’lü yıllara, Ahmed Ziyaüddin Gümüşhanevi’ne uzanıyor. Uzun süre, Gümüşhanevi tekkesi cemaate ismini verdi. Mehmet Zahit Kotku şeyhlik postuna oturduktan sonra, görev yaptığı İskenderpaşa Camii tarikata ismini verdi. Kotku’nun ölümünden sonra liderliğe geçen damadı Prof. Esad Coşan da 2001 Şubat’ında Avustralya’da trafik kazasında öldü. Post oğlu Nurettin Coşan’a kaldı. Esat Coşan, tarikatı kurduğu vakıflar sayesinde büyüttü. Bunların en etkini Hakyol Vakfı. Koşan, İlim Kültür ve Sanat Vakfı ile Sağlık Vakfı’nı da kurarak örgütlenmeyi genişletti. “Hanım Dernekleri”yle kadın örgütlenmesine yöneldi. Şu andaki lider Nurettin Coşan, dini eğitiminin yanı sıra New York’ta işletme öğrenimi gördü. Babasının isteğiyle 1996’da aile şirketi Server Holding’in yöneticiliğini üstlendi. Ticari faaliyetleri ve seyahatleri nedeniyle liderlik görevini yerine getiremediğini iddia eden bir grubun muhalefet başlattığı ve tarikattan koptuğu söyleniyor. Siyasetin birçok  önemli ismi cemaatle gönül birliği içinde. İskenderpaşa Tarikatı’nın bir de siyasi partisi var: “Sağduyu Partisi.”

İZMİR-MANİSA-AYDIN Melamiler

Melami Tarikatı’nın kamuoyu önüne çıkan en önemli ismi Ahmet Arslan. Emekli astsubay Arslan, Şeyh Hasan Özlem’in 1996’da ölümünün ardından posta oturdu. 66 yaşındaki Arslan, Manisa’nın Salihli ilçesinde yaşıyor. Cemaatin Aydın, Adana, Uşak ve İzmir’de mürit grupları bulunuyor. Tarikatın diğer önemli ismi Davud Yılmaz. 73 yaşında, İzmir’de yaşıyor ve küçük bir cemaati kontrol ediyor. İstanbul’da da takipçileri var. “İbadet gizli, gösterişsiz olmalı” yaklaşımını savunan Melamiler genellikle ev toplantılarında bir araya geliyor.

İSTANBUL-KONYA-ANKARA Erenköy Cemaati

Kökleri Kelami Dergahı’na ve şeyhi Erbilli Mehmet Esat’a dayanıyor. Mehmet Esat, tekkeler kapatılınca Erbil’deki arazilerini satıp, İstanbul’a yerleşti. Erenköy’de bir köşk aldı, cemaatin temellerini attı. Menemen Ayaklanması’na karıştığı iddiasıyla gözaltındayken rahatsızlanıp hayatını kaybetti. Erenköy Cemaati, Mehmet Esat’ın halifesi Mahmud Sami Ramazanoğlu’nca kuruldu. Nakşibendi geleneği içinde, esnaf ve işadamlarının kolu olarak biliniyor. Ramazanoğlu’nun ardından cemaatin dini sorumluluğunu Musa Topbaş üstlendi. Onun ölümüyle üç isim ön plana çıktı: Yeni Şafak’ın eski başyazarı Ahmet Taşgetiren, Eymen Topbaş ve Konya’da yaşayan Tahir Büyükkörükçü. Şeyh postuna Büyükkörükçü’nün oturduğu ileri sürülüyor. Konya’da Erenköy Mahallesi’nde yaşayan Büyükkörükçü bir dönem Milli Selamet Partisi milletvekilliği de yapmıştı. Erenköy Cemaati’nin Ankara örgütlenmesini ise Muradiye Vakfı yürütüyor.

 İSTANBUL İsmailağa Cemaati

Kurucusu Ebuishak İsmail Efendi, 1723’te Fatih’te adını taşıyan camiyi inşa ettirdi. Ölümünden sonra cemaati tarikat yoluna girdi. Şeyh Batumlu Ali Haydar Efendi, 1960’da ölene kadar liderliği yürüttü. Görevi İsmail Ağa Camii imamı Mahmut Ustaosmanoğlu devraldı. Cemaat İstanbul’un merkezi Fatih’te, Türkiye’nin en dikkat çeken İslami gettosunu oluşturdu. Sarık, şalvar ve cübbeli giyimleriyle diğer Nakşibendi gruplarından ayrılıyorlar. İsmailağa Cemaati, Ustaosmanoğlu’nun kökeni nedeniyle İslami gruplar içinde “Oflular” olarak da tanınıyor


Hürriyet

Paylaş:

Yorumlar

“59) TÜRKİYE’NİN TARİKAT HARİTASI” yazisina 82 Yorum yapilmis

  1. ZÜHAL ASMA yorum tarihi 21 Ekim, 2008 00:19

    *CERRAHİLER DİKKATİMİ CEKMİSTİR!
    *ABD.DE DE BU GİBİLERLE HASIR NESİRLER.
    –BİZDEDE ANADOLUDAN GELEN İNSANLARIN MUHAKKAK SEYHLERİ OLDUGU DİKKATİMİ CEKTİ!ONA SORMADAN HAREKET ETMIYORLARMIS!!DEMEKKİ HİC VAZGECMEMİSLER!
    BİR TANE DAHA VAR.ANNEANNEM ZAMANINDA, HATIRLIYORUM.CEVHERİMİYDİ?ÖYLE BİRSEY, YAZACAGIM SONRA AKLIMA GELİNCE!AMA ATATÜRKÜN TELKİNLERİYLE ANNEANNEM SADECE KURANDA NE YAZIYORSA, ONUNLA BİZİ BÜYÜTMÜSTÜR.

  2. Nuriye Karakurt Özdinçer yorum tarihi 21 Ekim, 2008 13:05

    Cumhuriyet Devrimlerinin uygulanmamakta olduğunun
    açık göstergesidir bu tarikatlar.
    Kuran-ı Kerim’i okuyarak öğrenmesi,özümsemesi gereken insanlar kolaycılığa kaçıp dinini bu çıkarcı kişilerden öğrenmeye çalışıyorlar.
    Atatürk Türkiyesi Devrimlerini tam olarak uygulamazsa bu tarikatlardan halkı kurtaramayız.
    İnsanlar dinini KURAN-I KEBİR’i okuyarak öğrenmeli bu din tüccarlarının elinden kurtulmalıdır,kurtarılmalıdır..

  3. Kubilay ÇEPE yorum tarihi 21 Ekim, 2008 13:37

    Türkiye’nin her bölgesinde bir tarikat ve cemaat var? Bölge ve şehir olarak açık açık tarikatların isimleri kısada olsa içeriklerini,eylemlerini yazıyorsunuz.
    Türkiyede ve dünyada tarikatlar kendilerine çevre, insan topluluğu, sermaye, siyaset, holding ne ararsanız bu oluşumlarda görmeniz mümkün.

    Tarikat:Aynı din içinde yorumları birbirinden farklı Allah’a ulaşma yolu olarak tarif ediliyor. Arapçada TARİK=Yol, TARİKAT ise=Yollardır. İnsan oğlunun sorması gereken soru: Neden bir Tarikata mensub olayım, inandığım dinin bir kitabı rehberi var o rehberi inclemeleri daha doğru olmaz mı? Yoksa insan oğlu çok mu tembel, her şeyi hazır önünde mi görmek ister, incelemeden araştırmadan, (5N. 1K) yani: Bir konu, o kunaya ilişkin ne, nerede, nasıl, niçin, neden gibi soruları araştırıp inclemeden bir tarikat şeyhinin emrine (rüzgara kapılmış yaprak gibi) kendini bırakır.Bilindiği gibi tarikatlarda şeyh’e o cemaat kesin itaat eder.
    Dünya sağlık örgütü (WHO), sağlığın tanımını şöyle yapmaktadır: İnsanın bedensel, ruhsal, sosyolojik olarak tam bir mutluluk içinde olmasıdır.”Bu kavramı açıklayabilmek için sağlığın sadece kişisel bir olgu olmadığını, toplumsal yönünün de bulunduğunu belirtmek gerekir. Kişinin sosyal yönden tam iyilik halinde olmasının ön koşulu sosyal yaşantısının sağlıklı olmasıdır. Çalışma ve yaşam güvenliğinin sağlanamadığı, iş bulma olasılığının bulunmadığı, gelir dağılım dengesizliğinin yarattığı huzursuzluğun giderilemediği toplumlarda kişinin tam iyilik halinde olması olanaksızdır.” (Prof.Dr. Nusret FİŞEK)
    Büyük Önder Atatürk Diyor ki,”Efendiler ve ey millet, biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz. En doğru en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.”

    En Hakiki Mürşit Akıldır-Bilimdir.

    Mustafa Kemal Atatürk

    Ekonomik, kültürel, siyasal alanda bağımsız olmayan uluslar, uşaktır ve her çeşit kullanıma açıktırlar.
    Ülkemizdeki bu ve benzeri görüntüleri silmek veya asgariye indirgemek için, toplumu oluşturan bireylerin sağlıklı, çok iyi eğitilmiş, ekonomik yönden güçlü, üretken olması, akıl-bilim yolunda yürümesiyle mümkündür.
    Saygılarımla…

    21 Ekim 2008
    Kubilay ÇEPE

  4. Muzaffer Alev yorum tarihi 21 Ekim, 2008 14:42

    Kardeşlerim, ben 1970 yılından beri Danimarkadayım. Bütün Müslümanlar kardeştir. Müslümanlar Yüce Dinimiz Güzel İslamiyeti öğrenmek için araştırma yapmak mecburiyetindedir. Yaşadığımız çağda buna mecburuz. 62 yaşındayım. 1963 yılından beri Yüce Dinimi öğrenmeye ve yaşamaya çalışıyorum.
    http://www.esir.webbyen.dk ve
    http://www.islamidavet.wordpress.com
    isimli iki site hazırladım. Hadiseleri geniş açıdan daha net görmek istiyen kardeşlerimiz inceliyebilirler.
    Dualarımla… Muzaffer Alev…

  5. Gökhan BOZKURT yorum tarihi 21 Ekim, 2008 21:09

    Tabi, tabi bütün Müslümanlar kardeş!

    PKK kardeş, Barzani-Talabani kardeş, Suriye kardeş, Irak kardeş, İran kardeş, Lübnan kardeş, Mısır kardeş, Kaddafi’nin ülkesi kardeş, daha düne kadar PKK’yı eğiten hala da eğitmek için her türlü olanağı sağlayan Filistin kardeş… Müslümanlığa utandığı için destek veren Suudilerin Arabistan’ı (Hattızatında onlar Vehhabidirler) kardeş, Türkleri, gariban Mehmetçiğimi İngilizlerle birleşerek arkadan hançerleyen, o mübarek insan Abdülhamit’in “Hicaz” demiryolunu kahvaltıdan önce havaya uçurap sonra kahvaltısını yapan, yani demiryolunun her noktasını havaya uçurmayı hobi bilen Arap kardeş, bir milyon vatan evladını yutan, 1 tek bile mezarı var olmayan Yemen kardeş; vardır daha kardeşlerimiz ama bilmiyorum, kardeşlerimiz bunlar mı?

    Vay be, ne kardeşlerimiz varmış haberimiz yok…

    Böyle kardeşi ben kabul etmiyoru, yokum bu işte…

  6. zeynep yorum tarihi 21 Ekim, 2008 23:22

    ALIN BENİ KESİN LIME LİME EDİN.ATATÜRK İLİMDEN ÖTE İLİM VE BİLİM YOKTUR. İLKEVE DEVRİMLERİ BİZ INSANLARA ARMAGAN ETMISTIR. AMA BİZZZZZ BEYNELMİNEL OLDUMZDAN CUMHURİYET TEHLİKEYE DÜŞTÜ!!!

  7. Necdet Genç yorum tarihi 22 Ekim, 2008 08:20

    Kuran’da ‘Müslüman’ sözü ‘Hayır ve şer Allahtandır’ inancını benimsiyenlerin tümü anlamında geçer. Yani, Müseviler ve İseviler, Muhammedanlar gibi müslümandır Kuran kitabımıza göre. Halbuki İslam üğretisi böyle değil. Sadece Muhammedanlar müslümanmış gibi anlatılıyor. Bu da, islamın uygulanmayıp, sadece kullanıldığının kanıtıdır. İlk önce insan olmak gerekiyor kanısındayım.
    Saygılarımla

  8. MURAT TÜRKOĞLU yorum tarihi 23 Ekim, 2008 23:58

    AĞZI OLAN KONUŞUYOR DA ARZ TALEP MESELESİ GERİ ZEKALI OLMAYANIN AKLI VAR DEMEKTİR.KARDEŞİM BU GERİCİLERE YÜZ VERMESİNLER AMA HERŞEY EĞİTİM LE OLMALI EĞİTİM OLMAZSA GERİCİ OLUR YOBAZ OLUR MÜRTECİ YAFTA OLUR EĞİTİM OLURSA OKTAY SİNANOĞLU OLUR DEMİ YA

  9. abubekir çelikusu yorum tarihi 5 Aralık, 2008 03:10

    doğrusunu söylersek ben bu işten hiçbir şey anlamdım ;demokrasi diyoruz, ögürlük diyoruz vede inaç özgürlüğü denen ana yasamızın en temel hak kabulettiği ve yasayla koruduğu bir olgudan bahsediyoruz bence insanlar inançlrı için yadırganmamalı bu her ne olursa olsun buna kimsenin hakkı olduğunu sanmıyorum.

  10. raif subaşı yorum tarihi 5 Aralık, 2008 23:58

    kim nasıl inanıyor nasıl davranıyor kimi ilgilendirirki.özgürlük demokraside bunu gerektırmıyormu.bireylerin laik olma zorunluluğu yok.sadece kurumların laiklik zorunlulugu var.ben ne laikim nede kemalistim.laikli insanın inancını törpüleyen bi hesaptır.bu ülkede herkez özgürse bırakın dileyen dilediği gibi inancını yapsın.sadece bu dünyayı düşünmeyin lütfen.

  11. can caner yorum tarihi 8 Aralık, 2008 19:14

    Allah c.c birdir,
    bizler ona inanırız,
    Peygamberimiz de sondur,
    ve o ardında vekil bırakmamıştır.
    Tarikat nereden çıktı.
    Kim böldü islam ı
    yoksa islam olmayanlar mı???
    ASIL SUAL DINI KIM BÖLMEK ISTER?
    BELKI INCILI BOZANLAR BELKI VATIKAN BELKİ UZAYLILAR 🙂

  12. suleyman bakir yorum tarihi 24 Ocak, 2009 22:46

    bence seriatla yonetilen ulkeler geri kalmaya mahkumdurlar dinin hukm oldugu yerde cehalet oncelik kazanir.cahil kalmis ulkede bilinki seriatla yonetilmektedir.. demokrasi gelecegin aydinligidir. ulu onder ataturk gibi bir liderin kurdugu bir ulke asla geri olamaz… tabi tarikaccilar temizlenmedigi surece garanti degildir. yasasin ataturk devrimleri.

  13. murat koc yorum tarihi 1 Şubat, 2009 23:33

    değerli arkadaslar buradansizlere yani yorum yapanlara diyorum ki…aklınızı başınıza alın…m.kemal ATATÜRK ün kurduğu T.C de her kesim dinini istediği gibi yaşar..lütfen ortalığı bulandırmak için ulu önderimizi kendi oyununuza alet etmeyin….canlarım…

  14. ALBAY yorum tarihi 9 Şubat, 2009 19:59

    bir ülkede loncalar olmasa o ülkenin değişik şekillerde gelişmesi imkansızlaşır.loncalar ülkeleri geliştirmek için çalışırlar.o yüzden loncalari destekleyip ayrılıkçılığa son verin.

  15. hasan can yorum tarihi 17 Şubat, 2009 21:09

    ey yorumcular sen okula niye gidiyosun öğrenmek için kim öğretiyor okumayı yazmayı öğretmen birinci sınıfa gidecek olan bir çocuğa ver ozaman bir kağıt kalem yazsın okusun olurmu diyecen dimi okuma yazma bilmezki o çocuk .kim öğretecek hocası .demekki herşeyde bir usta lazım .dini öğrenmeninde .bir ustası var .oda hocalar şeyhler.dimi .Allah peygamberi niye gönderdi ozaman kabenin damına indirseydi kuranı .alın okuyun öğrenin .hadi dünyada böyle dine düşman yaşadınız .kabre girecen cehennem var .neyapacan.mevla buyuruyor dostuma düşmanlık edene harp ilan ederim.Allah dostlarına.düşmanlık etmeyin.kardeşim

  16. süleyman derviş yorum tarihi 20 Şubat, 2009 16:28

    tarikat veya cemaat in memleketimizde olması değil demokrasi ve laik düzene karşı olmak bilakis kardeşliğin,hak hukukun adalet temelleri üzerine oturtulması demektir.lütfen kimse irtica kavramı ile dinine veya atasına küfretmesin.irtica geriye gitmektir ama hak din olan islam her zerresi ile terakki etmeye(ilerlemeye) tek namzet(aday) tek teşvikçidir.Bir mühim mevzuu da bu toplulukların yaptığı dini seferberliklere tenkit cephesini açmaktır fakat şu bir hakikattır DİN İNHİSAR(tekel)ALTINA ALINAMAZ.Yani din sadece ilahiyat fakültelerine veya diyanet işlerine ait değildir çünkü Allah o kurumlara halifelik vermemiştir bu demek değil ki tarikat veya cemaatlere verilmiştir.Meselenin altında yatan öz şudur,saptırılmaya lüzüm yok.:Rıza i ilahiye yi düşünen onun aşkı ve hizmeti için ömrünü feda eden tüm ihlaslı kişi veya kişiler dinimiz islama hizmet edebilir.Artık islamiyeti ve tarihi öğrenme lüzümu fazlası ile gerek şarttır.ATAMIZA SÖVDÜRTEN KALEMŞÖRLER BU VATANA AİT DEĞİLDİR.Pırıl pırıl olan yıldızlar gibi parlayan geçmişimizi ısmarlama tarihçilerden,batı menşeli kaynaklardan değil günümüzde tezahür eden hakiki tarihçilerden okumanın tam zamanıdır.acizane y.bahadıroğlu,m.armağan,ibrahim refik gibi yazarların eserlerini tavsiye edip üzeri örtülmeye çalışılan dini ve tarihi elmasımızı yeniden büyülü ışığı altına girmemizi temenni ediyorum.ŞAŞI OLMAK,İLMİN ŞEKLİNİ TAKLİT EDİP ÖZÜNÜ ALMAMAK VE AT GÖZLÜĞÜNÜ KIRAMAMAK BİZ NECİP TÜRKLERE VE MÜMİN KARDEŞLERE LAYIK DEĞİLDİR.HAKİKAT GÜNEŞİNE YELKEN AÇAN TÜM KARDEŞLERE SELEM VE DUA İLE MEVLAYA EMANET OLUN,HAKİKATIN HATRINI HİÇBİR HATIR’A FEDA ETMEYİN

  17. süleyman dervişoğlu yorum tarihi 5 Mart, 2009 09:29

    tarikat veya cemaat in memleketimizde olması değil demokrasi ve laik düzene karşı olmak bilakis kardeşliğin,hak hukukun adalet temelleri üzerine oturtulması demektir.lütfen kimse irtica kavramı ile dinine veya atasına küfretmesin.irtica geriye gitmektir ama hak din olan islam her zerresi ile terakki etmeye(ilerlemeye) tek namzet(aday) tek teşvikçidir.Bir mühim mevzuu da bu toplulukların yaptığı dini seferberliklere tenkit cephesini açmaktır fakat şu bir hakikattır DİN İNHİSAR(tekel)ALTINA ALINAMAZ.Yani din sadece ilahiyat fakültelerine veya diyanet işlerine ait değildir çünkü Allah o kurumlara halifelik vermemiştir bu demek değil ki tarikat veya cemaatlere verilmiştir.Meselenin altında yatan öz şudur,saptırılmaya lüzüm yok.:Rıza i ilahiye yi düşünen onun aşkı ve hizmeti için ömrünü feda eden tüm ihlaslı kişi veya kişiler dinimiz islama hizmet edebilir.Artık islamiyeti ve tarihi öğrenme lüzümu fazlası ile gerek şarttır.ATAMIZA SÖVDÜRTEN KALEMŞÖRLER BU VATANA AİT DEĞİLDİR.Pırıl pırıl olan yıldızlar gibi parlayan geçmişimizi ısmarlama tarihçilerden,batı menşeli kaynaklardan değil günümüzde tezahür eden hakiki tarihçilerden okumanın tam zamanıdır.acizane y.bahadıroğlu,m.armağan,ibrahim refik gibi yazarların eserlerini tavsiye edip üzeri örtülmeye çalışılan dini ve tarihi elmasımızı yeniden büyülü ışığı altına girmemizi temenni ediyorum.ŞAŞI OLMAK,İLMİN ŞEKLİNİ TAKLİT EDİP ÖZÜNÜ ALMAMAK VE AT GÖZLÜĞÜNÜ KIRAMAMAK BİZ NECİP TÜRKLERE VE MÜMİN KARDEŞLERE LAYIK DEĞİLDİR.HAKİKAT GÜNEŞİNE YELKEN AÇAN TÜM KARDEŞLERE SELEM VE DUA İLE MEVLAYA EMANET OLUN,HAKİKATIN HATRINI HİÇBİR HATIR’A FEDA ETMEYİN

  18. şeydaaa yorum tarihi 9 Haziran, 2009 02:04

    hasan can kardeşim allah senden razı olsun içimdekileri aynen srn söylemişsin YARAB İNSANLARA YOL GÖSTERMESİ İÇİN PEYGAMBERLERİ YOLLADI YENİ DOĞAN Bİ BEBEK BİŞİ YAPABİLİRMİ HAYIR BİŞİLER GÖSTERİLECEKKİ DEWAM ETTİREBİLSİN GÖSTERİLENLERİ bende atatürkün kurduğu türkiyede yaşıyorum buna bişi diyen yok dinimide yol gösterenlerle yaşıyorum bunada başkaları dil uzatamaz madem türkiyede yaşıyoruz özgürlük war demi ama lütfen sizler neye inanıyorsanız onları yapın biz bişi diyormuyuz sizlerde bizlere bişi demeyin

  19. emre canbulat yorum tarihi 13 Temmuz, 2009 11:57

    hepimiz bir müslüman olarak kuran ve sünnete nasıl inanıyorsak,ben kendi adıma bu zamana kadar gelmiş ve bugün hala devam eden tarikatların varlığına yürekten inanıyorum. bu inancımı HZ. MEVLANA’NIN ”SAKIN HAK YOLUNA GİDENLER ARTIK YOKTUR DEME. KENDİLERİNİ GİZLEYEN İSA HUYLULAR GÜNÜMÜZDE BULUNMAZ DİYE DÜŞÜNME. SEN HAK SIRLARINA MAHREM DEĞİLSİN DE BU YÜZDEN VELİLERİ YOK SANIYORSUN.”sözünden alıyorum. sen bu yoldan geçmeden nasıl ALLAH’A ulaşacaksın. yine hz. mevlana başka bir sözünde bu konu ile ilgili olarak ALLAH’A ulaşmanın tek aşına çok zor olduğunu ve bunu çok az kişinin başarabildiğini ve başarsa bile yine bir pirin himmetiyle başardığını söyler mesnevisinde… aşk olsun …

  20. ilkerrrr yorum tarihi 13 Temmuz, 2009 16:58

    allah dostlarına dil uzatanlar yunus suresinin 62 we 63 ayetlerini bi okusunlar ondan sonra yorumlarını yapsınlar..sokaklarda cırılcıplak yürümeyegezmeye eğer medeniyet diosanız ben o medeniyete karsıyım siz karsı olmayabilirsiniz ama obur tarafa gittiğimiz zaman sorucaklar bize orda atatürkün medeniyetine gore yasadık diyemicez bunuda unutmayın arkadaaslar..allah dostları osmanlıdan beri taa oncesinden beri warlardır vede hep war olucaklardır buna yobazlık diyenler bence kendileri yobazdır..unutmayalımki allah (c.c) bu kimselerin yüzü suyu hurmetine bu alemlere hayat werio..

  21. emrah gürses yorum tarihi 17 Ekim, 2009 13:31

    Tarikat ve tarikatçılık

    Sual: Mutlaka bir tarikata bağlanmak gerekir mi? Din kitaplarından, din öğrenilemez mi?
    CEVAP
    Eskiden hak tarikatlar vardı. Oralarda dinimizin emir ve yasakları anlatılır, bunlara kolay uymanın yolları ve tasavvuf ilmi öğretilirdi. Zamanla, bunlar çok azaldı. Belki de hiç kalmadı. Aslı olmayınca da, taklitleri çoğaldı. Her köşe başında, bir tarikat, bir şeyh türedi.

    Şimdi yapılacak iş, dinimizi, o büyüklerin kitaplarından; yetkili âlimlerce, doğru tercüme edilen kitaplardan öğrenmek ve bunlara uygun yaşamaya çalışmaktır. Bu kitapları okuyan, hem bilmediklerini öğrenmiş olur, hem de kitapta ismi geçen Velileri tanıyarak, kalbi onlara meyleder, bağlanır. Bütün dünyaya saçtıkları nurları alıp, olgunlaşmaya başlar. Ham bir karpuz, güneşin ışıkları karşısında zamanla olgunlaştığı, tatlılaştığı gibi yetişerek kâmil bir insan olur. Nefsi de gafletten kurtulup, namazın tadını duymaya, ibadetlerden zevk almaya başlar. Günahlardan, haram olan şeylerden, kötü huylardan nefret duyar. İyi huylar onun âdeti olur. Herkese iyilik eder. Millete faydalı olur. Ebedi saadete kavuşur ve başkalarını da kavuşturur.

    Mürşide ihtiyaç var mı?
    Sual: Eskiden, insanlar neden bir mürşid-i kâmil aramışlardır? Mürşid-i kâmilsiz Allah’ın rızasına kavuşmak mümkün değil miydi?
    CEVAP
    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Allahü teâlâya kavuşturan yolu bulmak çok lüzumludur. İnsan, her bakımdan çok aşağıdır. Allahü teâlâ ise, her bakımdan yüksek ve kusursuzdur. Ondan gelen feyzlerin alınması için vericiyle alıcı arasında bir bağlantı, bir yakınlık olması gerekir. İnsanlarda bu yakınlık yoktur. Bunun için, bu yolu bilen bir kılavuz [bir mürşid-i kâmil] muhakkak lazımdır. (1/169)

    Böyle bir zatı seven kimse, kitaplarını severek okur, onu edeple, sevgiyle düşünürse, bu kimsenin de kalbi, temizlenmeye ve feyz almaya başlar. Allahü teala, bedenimizi, maddemizi, yetiştirmek için güneş enerjisini sebep kıldığı gibi, ruh ve kalblerimizi olgunlaştırmak için de, Muhammed aleyhisselamın kalbini, oradan yayılan nurları sebep kılmıştır. Kalbe, ruha gıda olan, Evliyanın sohbetleri ve yazıları da, hep Resulullahın mübarek kalbinden yayılan nurlarla hâsıl olmuştur. (S. Ebediyye)

    Sapık tarikatçılar
    Sual: Şeyh-ül-İslam Ebussüud Efendi, tasavvuf ehline sert davranıp, idamlarına fetva vermiş mi?
    CEVAP
    Büyük din âlimi Ebussüud Efendi hazretlerinin tasavvuf ehline sert davrandığı iddiası doğru değildir. Ancak tasavvuf ehlinin içine karışan sapık tarikatçılar için ve (Tasavvufta yüksek dereceye varanlar için, din teklifleri kalkmıştır. Onlar için helal ile haramın farkı yoktur) diyenler için sert davranmış ve bunların, fitne çıkarma, İslamiyet’i yıkma faaliyetlerinden dolayı, idam edilmelerine fetva vermiştir.

    İslamiyet’ten ve tasavvuftan haberi olmayan kimseler, dini, dünya kazançlarına alet edip tasavvufa, hatta ibadetlere, mistik bir hareket olarak müzik sokmuşlardır. Dinimizde tasavvuf müziği diye bir şey yoktur.

    Keramet ve hokkabazlık
    Sual: Iraktan gelip, Avrupa’da ağızlarına ateş alan, avurtlarına şiş sokup çıkartan ve bu yaptıklarına keramet diyen kimselerin halleri İslamiyet’e uygun mudur?
    CEVAP
    Allahü teâlâ, böyle kimselerin Musa aleyhisselam zamanında da bulunduğunu haber veriyor. Bunlara keramet değil, sihir diyor. Böyle göz boyamanın haram olduğu (Fetava-yı hadisiyye)de yazılıdır. Bunlar, müslümanları aldatmaktadır. Bu hareketleri din değil, dinsizliktir. Japonya’daki gayrı müslimler de, sirklerde bunlarınkinden daha acaip şeyler gösteriyor. İslamiyet, hokkabazlık, cambazlık, sihirbazlık dini değildir. İslamiyet, inanması, yapması, sakınması gereken şeyleri, güzel ve çirkin huyları öğrenmek, herkese iyilik yapmak dinidir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
    (Bir kimsenin havada uçtuğunu ve deniz üzerinde yürüdüğünü yahut ağzına ateş koyup yuttuğunu görseniz, fakat dine uymayan bir iş yapsa, keramet ehliyim derse de, onu büyücü, yalancı, sapık ve insanları doğru yoldan saptırıcı biliniz!) [El-Münire]

    İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
    Nefsi cilalanan bazı kimseler, harikulade haller gösterip sapıklık uçurumuna sürüklenmektedir. Evliyayı böyle yalancılardan ayıran en bariz fark, her sözünün, her hareketinin dine uygun olması, yanında bulunanların kalblerinde Allah korkusu ve sevgisi hasıl olmasıdır ve başka şeylerden soğumalarıdır. (2/92)

    Muhammed Masum-i Faruki hazretleri buyuruyor ki:
    Ahirette, Cehennemdeki ebedi, sonsuz azaptan kurtulmak için, İslam âlimlerinin bildirdiklerine inanmak gerekir. Evliyanın, bu bildirilenlere uymayan keşfleri kıymetsizdir. Tasavvuftan maksat, nefsin gizli ayıplarını anlamaktır ve dine uymanın kolay olmasıdır ve ihlasa kavuşmaktır. (1/182)

    Fıkıh ve Tasavvuf
    Sual: Fıkıh yerine tasavvuf kitabı okumak uygun mu ve zikir nedir?
    CEVAP
    Fıkhı bilmeden dine uymak mümkün olmaz. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (İbadetlerin en kıymetlisi, fıkıh öğrenmek ve öğretmektir.) [İ.Abdilberr]

    (Her şeyin dayandığı bir direk vardır. Dinin temel direği, fıkıh bilgisidir.) [Beyheki]

    (Fıkıh öğrenmeden ibadet eden, gece karanlıkta bina yapıp, gündüz yıkana benzer.) [Deylemi]

    İmam-ı Malik hazretleri buyuruyor ki:
    Fıkıh öğrenmeyip, tasavvuf ile uğraşan dinden çıkar, zındık olur. Fıkıh öğrenip tasavvuftan haberi olmayan bid’at ehli, yani sapık olur. Her ikisine kavuşan hakikate varır. (Merec-ül-bahreyn)

    İbrahim Edhem hazretlerine, gece gündüz ibadet eden, vecde gelip kendinden geçen bir gençten bahsettiler. Gencin yanına gidip üç gün misafir kaldı. Çok acaip haller gördü. Gencin bu halinin şeytandan olup olmadığını öğrenmek istedi. Yediğine baktı. Helalden değildi. Bu hallerin şeytandan olduğunu anladı. Genci evine davet etti. Gence helal yemek verdi. Gençteki eski aşk ve gayret kalmadı. Bana ne yaptın diye sordu. İbrahim Edhem hazretleri, gence, (Sendeki haller şeytandandı. Helal yiyince şeytan giremedi. Esas halin meydana çıktı) buyurdu. (Tezkiretül-evliya)

    Kerameti inkâr, büyük sapıklıktır. Çünkü keramet, Peygamberin mucizesinin devamıdır. Ancak, istidracı keramet sanmamalıdır! Mucizeden başka harikulade haller, keramet, firaset, istidraç ve sihir adını alır. Velinin su üstünde yürümesi keramet, papazın su üstünde yürümesi sihir, fasıkınki ise istidraçtır.

    Zikrin fazileti
    Zikir, Allahü teâlâyı hatırlamak demektir. Bu da, kalb ile olur. Zikredince, kalb temizlenir, yani kalbden dünya sevgisi çıkıp Allah sevgisi yerleşir. Bazı kimselerin, bir araya toplanıp hay huy etmesi, oynaması, dönmesi, zikir değildir. Yüz yıldır, tarikat diyerek, birçok şey uyduruldu. Eshab-ı kiramın yolu unutuldu. Cahiller, fasıklar şeyh olarak zikir ve ibadet ismi altında, günah işledi. Bugün hiçbir İslam ülkesinde, tasavvuf âlimi yok gibidir. Fakat sahte mürşitler, müslümanları sömüren tarikatçılar çoktur. Din büyüklerinin, eskiden kalma, halis kitaplarını okuyup, zikri, fikri bunlara göre doğrultmalıdır. Tarikatçılık, şeyhlik, müridlik gibi isimlerin perdesi altında iş gören, mal ve din hırsızlarına aldanmamalı, bunlardan kaçınmalıdır.

    Bir şeyin sahtesinden kaçın demek iyisinden de kaçın demek değildir. (Hakiki tereyağı alın, hilelisini, karışık olanını almayın) demek tereyağına hakaret olur mu? Bilakis tereyağının önemi bildirilmiş olur. Her şeyin sahtesi de hakikisi de vardır. (Tasavvuf perdesi altında iş gören, mal ve din hırsızlarına aldanmamalı) dedik. Tasavvuf âliminin yok gibi olduğunu, yani çok az olduğunu bildirdik. Zaten kıymetli şeyler az, taklitleri çok olur. Bütün yayınlarımızda tasavvuf büyüklerinin, hayatlarını, menkıbelerini anlatıyoruz. Tasavvuf, evliyalık demektir. Tasavvufa hiç kimse karşı çıkamaz. Hakiki tasavvufa karşı çıkmak Müslümanlığa karşı çıkmak demektir. Fakat sahte tasavvufa karşı çıkmak her müslümana gerekir.

    Tarikat ve ilim
    Tasavvufu, yani tarikatı öğrenmeden önce, ilim öğrenmek gerekir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Bir saat ilim öğrenmek veya öğretmek, sabaha kadar ibadet etmekten daha sevaptır.) [Ebu Nuaym]

    Bedreddin-i Serhendi hazretleri buyuruyor ki:
    İmam-ı Rabbani hazretlerinden Buhari, Mişkat, Hidaye, Şerh-i Mevakıf kitaplarını okudum. Gençleri ilim öğrenmeye teşvik eder, Önce ilim, sonra tasavvuf buyururdu. Benim ilimden kaçındığımı, tasavvuftan zevk aldığımı görünce, hâlime merhamet ederek, (Kitap oku, ilim öğren, cahil sofu, şeytanın maskarası olur, rütbetül-ilmi aler rüteb yani, rütbelerin en üstünü, ilim rütbesidir) buyurdu. (Hadarat-ül-kuds)

    Tarikat maskesi
    Bir okuyucumuz, uzun mektubunda özetle diyor ki: (17 yaşında genç bir kızım. Okulda bir arkadaşım bana bir tarikata girmemi tavsiye etti. Onun tavsiyesine uyarak bir tarikata girdim. Hoca dediğimiz bu şahıs, belli tesbihler söylememi söyledi. “Sen kaza namazı kılma. Bunun sorumluluğunu da ben üstleniyorum” dedi. Sonradan hoca değil, bir büyücü olduğunu öğrendiğim bu adam, bana şeker vesaire yedirdi. Büyü yapmış. Bana yakın olmaya çalışıyor, beni kucaklıyordu. Zamanla iyi arkadaşlardan ve dinimden soğumaya başladım. Artık namazı falan bıraktım. Müziğe çok tutkun oldum. Kötü birisi olmama sebep olan bu büyüden nasıl kurtulabilirim?)
    CEVAP
    Buna benzer mailler çok alıyoruz. Nakşi, Kadiri, Rufai gibi isimlere sığınarak, tarikat adı altında insanları kötü yola sürükleyenler gün geçtikçe çoğalmaktadır. “Sizden namazı kaldırdım, günahınız benim boynuma” diyen sapıkların tuzağına düşmemek için, önce dinimizi iyi bilmemiz gerekir.

    Eğer gülü solan bu kız, yabancı bir erkekle, yalnız bir odada kalmanın, onunla konuşmanın, elini öpmenin haram olduğunu, Peygamber efendimizin hiçbir kadına mübarek elini öptürmediğini, hiç kimsede günah affetme yetkisinin olmadığını bilseydi, başına bu felaketler gelmezdi.

    Müzik, her çeşit çalgı, insanı alkolik ve morfinman gibi gaflet içinde, uyuşuk yapar. Böylece, nefsleri azdırarak, ebedi saadetten mahrum kalmasına sebep olur. İslam dini, insanları bu afetten, bu sonsuz felaketten korumak için, müziğin zararlı olanlarını haram kılmış, yasak etmiştir.

    Müzikten uzak durmaya çalışın. Her sıkıntının çaresi namaz kılmaktır. Namazı doğru kılarsanız, her kötülükten uzaklaşmış olursunuz. Haramların her çeşidinden kaçmanız, kötü arkadaşlardan uzaklaşmanız gerekir.

    Bakü’de bir sapık
    Azerbaycan-Bakü’den bir okuyucumuz, uzun bir mektup yazmış. Bakü’deki sapık bir tarikat şeyhi varmış. Bu şeyhin bir çok sapık görüşlerini bildirmiş. Temiz kimselerin de bu şeyhin kurbanı olmasından korkuyor. (Birkaçına olsun cevap yazın da, şeyhin sapık olduğu meydana çıksın) diyor.

    1- Sapık şeyh, (Her şey gibi günahı işleten de Allah’tır. Bunun için günah işleyenleri hoş görmelidir) diyormuş.

    Allahü teâlâ, (Kötülük yapmayın, günah işlemeyin) buyuruyor. Hâşâ kendisi günah işletiyorsa, ne diye günah işlemeyin diye emretsin?

    2- Sapık şeyh, (Her şey, Allah’ın bir parçasıdır) diyormuş. Böyle söylemek de küfür olur.

    3- Sapık şeyh, (Çoğunluğun ayıp saymadığı şey, günah olmaktan çıkar) diyormuş.

    Bu da zındıkların sözüdür. Bugün dünyanın çoğu içkiyi günah saymıyor diye, içki günah olmaktan çıkar mı? Bütün insanlar ne derse desin, Allahü teâlâ haram etmişse haramdır. Peygamber efendimiz haram olduğunu bildirmişse haramdır.

    4- Sapık, (Kâfir hor görülmemeli) diyormuş. Kur’an-ı kerimde kâfirler aleyhine birçok âyet-i kerime vardır. Peygamber efendimiz, kâfirleri niçin hor görüp onlarla savaştı?

    5- Sapık, (Kurban kesmek nefsi kurban etmektir) diyerek kurban emrini inkâr ediyormuş. Müslümanlıkta kurban kesmek yoksa, Peygamber efendimiz niçin kurban kesmiş ve kurban kesmeyi emretmiştir?

    6- Sapık, reenkarnasyona inanıyor. Halbuki bu inancın küfür olduğunu daha önce bildirmiştik.

    7- Sapık, (Cennet ve Cehennem bu dünyadadır) diyormuş. Bu görüş de Kur’an-ı kerimi inkâr etmek olur.

    Birçoğu hurufilik inancına benzeyen sapık görüşlerden birkaçı bunlardır. Demek ki sadece Türkiye’de değil, her yerde insanları doğru yoldan sapıtan şeytanın adamları varmış. Dinimizi iyice öğrenmeden merak için de olsa, herhangi bir şeyh ile görüşmek doğru değildir.

    Tarikat, dine aykırı olmaz. Her şeyin sahtesi çıktığı gibi, günümüzde sahte tarikatlar çoktur. Bugün yapılacak iş, eskiden yazılmış, İslam âlimlerinin kitaplarını okumaktır.

    Tarikat kardeşliği
    Sual: Yabancı bir erkek ile yabancı bir kadın ahiret kardeşi olur mu? Komşumuz bir kadın, bir erkek ile ahiret kardeşi olmuş. Beraber bir odada kalıp, yiyip içiyorlar. “Namahremlik şartları aradan kalktığı için bize günah olmaz” ve “Biz aynı zamanda tarikat kardeşiyiz” diyorlar. Bu hususun dinimizdeki yeri nedir?
    CEVAP
    Bir erkek, yabancı bir kadına “Seninle ahiret kardeşi olalım” dese veya bir erkek diğer erkeğe, “Ahiret kardeşi olalım” dese, kardeş gibi yaşasalar, biri imanlı, diğeri imansız ölse, biri Cennete öteki Cehenneme gider. İmanlının imansıza hiç faydası olmaz.

    Rasgele iki kişi arkadaş olsa, biri salih, diğeri fasık müslüman olsa, salih kimse, ahirette fasık arkadaşına şefaat eder. Onun için salihlerle, haramdan kaçan kimselerle arkadaşlık etmelidir!

    Bir erkek, yabancı bir kadınla “Ahiret kardeşi” olup onunla yalnız kalamaz. O kadın ona yine yabancıdır. Onunla evlenebilir. “Aradan namahremlik şartları kalkar” demek, dinsizlerin, mülhidlerin, zındıkların uydurdukları şeylerdir. Nikah olmadan hiçbir yabancı kadın, bir erkeğe helal olmaz. Beraber bir odada bulunmaları haram olur.

    Abdülkadir-i Geylani, Ahmed Rufai, imam-ı Rabbani hazretleri gibi tasavvuf büyükleri zamanında, onların yolundan giden tarikat ehli var idi. Şimdi bunların ismini kullanan, tarikat adı altında çeşitli rezaletler işleyen kimseler çoğaldı. Böyle kimseler, dinimizi bozmaya, yıkmaya çalışan sapıklardır. İslam âlimlerinin bildirdiği yoldan ayrılan dalalete düşer. Dinimizin hükümleri ortadadır. Haram belli, helal bellidir. Hiç kimse, haramı helal, helalı haram yapamaz. Harama helal diyen kâfir olur. İslamiyet’te din kardeşliği vardır. Din kardeşiyle de evlenebilir. Ahiret kardeşi olmak da, din kardeşi olmak demektir. Bir kimse, ahiret kardeşiyle de evlenebilir. (Hadika)

    Sahteleri çoktur
    Sual: Tarikat dine aykırı olur mu? Bir yere gitmem gerekir mi?
    CEVAP
    Tarikat, dine aykırı olmaz. Her şeyin sahtesi çıktığı gibi, günümüzde sahte tarikatlar çoktur. Bugün yapılacak iş, eskiden yazılmış, İslam âlimlerinin kitaplarını okumaktır. Önce dinimizin emirlerini iyi öğrenmek gerekir. Bid’atleri ve haramları dinin emri gibi işleriz de haberimiz olmaz. İslam âlimlerinin kitaplarını okumaya devam etmeniz kâfidir. Bir yere gitmeniz gerekmez.

    Evliyalık taslayan
    Sual: Evliya ile evliyalık taslayanı birbirinden ayırmak mümkün müdür?
    CEVAP
    Evliyayı, evliyalık taslayan yalancılardan ayıran farkların en açığı, bütün söz ve hareketlerinin dine uygun olmasıdır. Evliyanın yanında bulunanlarda Allah sevgisi kuvvetlenir, haramlardan soğur. Fakat bugün dünyada böyle salih kimseleri bulmak zordur. Hakiki parayı bilmeyenin, kalbını, yani sahtesini ele geçirince, hakikisinden ayırması kolay olmaz. Bundan istifade eden yalancılar, sağda solda atını rahatça oynatabilmektedir. Bunları iyi tanıyabilmek için, dinimizi iyi bilmek gerekir. Sözü ve hareketi dine uygun olmayan, bırakın evliya olmayı, salih müslüman bile olamaz.

    Keramet ehli mi?
    Sual: Dine uymakta gevşek davranan, hatta bid’at ehli olan kimselerden keramete benzer harikulade haller zuhur ediyor. Böyle kimseler keramet ehli sayılır mı?
    CEVAP
    M.Masum-i Faruki hazretleri buyuruyor ki:
    Resulullaha uymakta gevşek olanları, Onun ışıklı yolundan ayrılanları din adamı sanmayınız! Onların yaldızlı sözlerine ve ateşli yazılarına aldanmayınız! Yahudiler, Hıristiyanlar ve Budistler de, tatlı ve yanık sözlerle, hileli mantıklarla, kendilerinin doğru yolda olduklarını, insanları iyiliğe, saadete çağırdıklarını bildiriyorlar.

    Ebu Ömer bin Necib hazretleri buyurdu ki:
    (Kendisi ile amel olunmayan ilmin, sahibine zararı, faydasından daha çoktur.)

    Bütün saadetlerin yolu İslamiyet’tir. Kurtuluş yolu, Resulullahın izinde olmaktır. Hak ile bâtılı ayıran alamet, Resulullaha “sallallahü aleyhi ve sellem” uymaktır. Onun dinine uymayan her söz, her yazı ve her iş kıymetsizdir. Harika, açlıkla ve riyazet çekmekle hasıl olur. Yalnız Müslümanlara mahsus değildir.

    İbni Mübarek hazretleri, (Müstehapları yapmakta gevşek davranan, sünnetleri yapamaz. Sünnetleri yapmakta gevşeklik de, farzların yapılmasını zorlaştırır. Farzlarda gevşek davranan da, marifete, Allahü teâlânın rızasına kavuşamaz) buyurdu. Bunun içindir ki, hadis-i şerifte, (Günah işlemek, insanı küfre sürükler) buyurulmuştur.

    Evliyanın büyüklerinden Ebu Said Ebülhayra sordular; Filan su üstünde yürüyor. Buna ne dersiniz? (Bunun kıymeti yoktur. Ördek ve kurbağa da suda yüzer) dedi. Filan havada uçuyor dediler. (Sinek ve çaylak da uçuyor. Sinek kadar kıymeti var) dedi. Filan, bir anda şehirden şehre gidiyor dediler. (Şeytan da, bir solukta şarktan garba gidiyor. Böyle şeylerin dinimizde kıymeti yoktur. Mert olan, herkesin arasında bulunur. Alışveriş yapar, evlenir, ama bir an Rabbini unutmaz) buyurdu. (2/110)

    En iyi insan, dinimize en iyi uyan kimsedir. Bazı iyi huylara sahip kimse de iyi insandır. Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Tevazu eden, helal kazanan, huyu güzel olan, herkese karşı yumuşak davranan ve kimseye kötülük etmeyen iyi bir insandır.) [Berika]

    Bundan bana zarar gelmez denilen, çekinmeden yanına gidilen kimse iyi insandır. Sert davranır, kalb kırar korkusu ile yanına yaklaşılmayan kimse de kötü insandır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (İnsanların en kötüsü, zararından kurtulmak için yanına yaklaşılmayan kişidir.) [Buhari]

    [email protected]

  22. isyan yüksek yorum tarihi 29 Ekim, 2009 15:29

    turkiye yi tarikatlar sarmis bunun baslica sebebi turk insanin dine hassasiyetinden ge;liyor veya cahilikte diyebiliriz bir insan din icin baska bir insani oldurebiliyor ben uzun zamandir seriatla yonetilen arabistanda calistim arabistanda tarikat diye birsey yok devlet okulundan baska kuran i kerim okutulmuyor burda tarikat kursalar tarikat seyhini hemen idam ederler kuran i kerimde oyle bir sey gecmiyor zaten turkiyedeki bu tarikatin en buyuk sebebi mevcut iktidar cunku din uzerinden bayagi oy kazanci sagliyorlar fethullah gulen hoca efendiymis o adam haci bile degil burayi geldigi anda hemen tutuklanir idam edilir adam kendini nerdeyse halife ilan edecek yazik

  23. sedat çalım yorum tarihi 9 Kasım, 2009 20:44

    allah cc bizleri dogru yoldan ayırmasın salih amel işleyen kullarından eylesın kendıne layık kul efendımız s.a.v ummet omayı nasıp eylesın …amin

  24. bugra arda yorum tarihi 13 Aralık, 2009 02:55

    tarikat gerici irtica diye insanları o kadar korkutmuşlarki insan özgür olmalı kendi iraden yokmu senin kimin sözüyle yaptığı işi uyuyor anlamazmısın gir içine bak bakalım ameli sözü birbirine denkmi yalan söylüyormu kadına kıza düşkünlüğü varmı belli ediyormu sünnete riayet ediyormu ilmi varmı varsa ilmiyle amilmi namaza dikkat ediyormu iyiliği emredip kötülükten menediyormu devletin kanunlarına karşı yanlışda olsa muhalefet etmeyi yasaklıyormu işte sana hakiki mürşit yolgösterici gerisi sahte altından sarraflar anlar cahilin eline elması versen taş zanneder…sahte çok ama gerçekte yokmu hiç Allahın saf temiz kulu yokmu o zaman dünya yıkılır hakiki manada onlar durduğu sürece kıyamet kopmayacak.

  25. devran urfalı yorum tarihi 8 Ocak, 2010 19:25

    ALLAH BİZİ BU TARİKATLARDAN AYİRMASIN ÖZELLİKLE BİR TANESİ ADINI SÖYLEMEYECEM (KUR AN KERİMÖĞRETENLER).HER KESİN DÜŞÜNCESİNE SAYGILI OLMALIYIZVE HADİMİZİ BİLMELİYİZ ……DEVRAN……

  26. sofiye _1976 yorum tarihi 8 Şubat, 2010 19:42

    bence tarikatları anlamak istemeyen insanlar fazla bir araştırma yapmadan konuşmaktadırlar .bazı insanların tarikatları kötüye kullanmalarında dolayı
    bu düşüncelere sahipler.aslında tarikat kelime manası yol demektir.siz buyolu kötü emellere kullandığınızda kötü sonuçlar ortaya çıkar.halbuki tarikatın gayesi tamamen kuran ve sünneti yaşamaktır.insanları bir yerde cemaat olup birleşmek aynı bir vucut gibi olmaktır.siz bu vucud ve tek yürek olan insanları harama sürüklerseniz ozaman işte tarikat kötü olur mesela kadın erkek bir arda zikir yapmak gerçek tarikat asla günah işlerinden uzaktır örgüt olmaktan uzaktır birlik ve beraberlik gayesi olan tarikatlara zara vermeye çalışan insanları kınıyor ve onlara dua ediyorum .onlara önce araştırıpta ondan sonra bu yazıları yazmalarını daha mantıklı olacağına inanıyorum.

  27. recep uzun yorum tarihi 18 Şubat, 2010 14:35

    Ben islamiyeti direkt kuran-ı kerimden oğrenirim yaklaşımı doğru değil .eğer herkez kuran-ı kerimden herşeyi direkt öğrenebilseydi.Peygamber EFENDİMİZİ ALLAHÜTEALA NIN RESÜL VE ELÇİ OLARAK GÖNDERMESİ GEREKSİZ OLURDU.. HAŞA ONUN İÇİN REHBER KİŞİLERE ELBETTE İHTİYAÇ VARDIR.ANCAK BU REHBERLERİN DİNİNİ ÇOK İYİ BİLEN VE YAŞIYAN İNSANLAR OLMALIDIR.

  28. celal yorum tarihi 20 Şubat, 2010 13:31

    Cemaatlerin özü tarikatlardır.Osmanlı zamanında insanlar aç kaldıkları zaman dergahlara gider karnını doyururdu.Kimsesizler dergahlarda kalır , yanlızlık duygusunu mürşidi ve Allah c.c nün zikri ile doyururdu.Ama şimdiki ahmak müslümanlar gözünü kapatıp burnunun dikine gidiyor sen ecdadını tanıyomusun bakalım ecdadın neler yapmış.
    Geçmişinden ders almayan geçmişini yaşamaya mahkumdur.
    Hiç bir insan direk Allah c.c a bağlı değildir.Her insan o zamanda yaşayan kamil-i mürşidine bağlıdır.Ama ne yazıkki bu zamanın insanı bazı islama karşıt görüş benimsemiş insanların arkasına takılmış gidiyorlar.
    Herkez sevdiğiyle haşrolunacaktır.Mevlam bütün Ümmed-i Muhammedi uyandırsın İnşAllah!!!

  29. ferhat fıratlı yorum tarihi 25 Mart, 2010 15:27

    Mizanda Atatürk sizi kurtarır,yapışın durun bakalım eteğine.eğer onun ölüsünden çıkarınız olmasa adını bile ağzına almayacak,herkesi kötülediğiniz gibi onuda kötüleyeceksiniz.biliyorum ölüsü bile şu an size çıkar sağlıyor.Sizi iyi biliyoruz herkes sizi iyi biliyor.uyuyun bakalım ebedi uykuya kadar…

  30. canan uslu yorum tarihi 11 Temmuz, 2010 20:12

    çok merak ediyorum bu tarikatler madem Allah yolunda birşeyler yapıyorlarda neden çok fazla gizli tutulan fikirleri var”çok fazla bilgi vermemiz uygun değil” gibi cümleler kuran tarikat üyesi insan var…Allah yolundaysanız neyi gizliyorsunuz..insan insanı Allah ile kandırmasın…Bizim bunlara ihtiyacımız yok osmanlının torunu atatürk’ün askerleri evelallah kalbindeki imanla damarlarında taşıdığı kanla islamiyetede bayrağınada sahip çıkacak kudret’e sahiptir.

  31. alim korkmaz yorum tarihi 15 Temmuz, 2010 12:56

    bu sayılan cemaatlerin içerisinde sadece 1 tanesi türkiye ve dünya için tehlikedir o da hizb ut tahrir cemaatidir diğer cemaatler kapitalizm ve menfaatleri uğruna iç ve dış yönetimlerle beraber günün şartlarına göre hareket ediyorlar hizb ut tahrir hariç hepsi mürüitlerini sözde islam devleti ile aldatıyorlar.

  32. alim korkmaz yorum tarihi 15 Temmuz, 2010 13:00

    hizb ut tahrir yaklaşık 50 ülkede çalışmalarını sürdürüyor. istihparat raporlarına göre türkiyede çok hızlı bir şekilde büyüyor.fethullah gülen ve tayfası hizb ut tahrir e karşı sürekli anti propaganda yapıyor.fikirlerini gizlemeden açıkça ortaya koyabilen tek örgüt hizb ut tahrir olarak görünüyor acizane fikrim bu saygılar

  33. merve çelik yorum tarihi 31 Temmuz, 2010 17:53

    isteyen inanır isteyen inanmaz ben nakşibendi tarikatının son kolu olan GAVS-I SANİ ABDULBAKİ hazretlerine baqlıyım yani bnde bir menzil sofisiyim bu ülkede herkes özgür herkes istedigini yapabilir ama ben sadece şunu diyorum nakşibeni tarikatı peygamberimiz(sav) soyuna dayanıyor benim bağlı olduğum bu zamanın en büyük gavsı ve nakşibendi tarikatının en son kolu size tavsiye ediyorum abdulbaki hzleri peygamberimizin soyundan gelen torunu ve bir mübarek herkesi menzile bekliyorum bu zamanın en büyük gavsına bakın siz önce en büyük gavs abdulbaki hazretleri aklınızı başınıza alın fettuhullah gülen bile kabul etti bu zamanın en büyük gavsının abdulbaki hzleri olduğunu ve tüm alimler kısaca ölene dek sofiyim ölene dek nakşibendinin son kolu olan SEYYİD ABDULBAKİ EL HÜSEYNİ HAZRETLERİNE bağlı olcam doğru yol budur herkese tavsiye ediyorum

  34. Fatih Hüner yorum tarihi 18 Ağustos, 2010 22:34

    E selam aleykum yazınızı okudum eger alıntı değilse büyük bir eme yazısı allah razı olsun fakat tarafsız olmanız daha bir hoş eleştiri yapan kardeslerime seslencegim nokta sudur ki türkiye seyhler devleti değildir ve olmadıgı icindir ki zaten bugün sefil bugün ac ve yıkılma noktasında osmanlıyı örnek alınız onların her birinde bir seyh mürşid vardır ve devlet 600 yıl ayakta durdu simdi ise ALLAHIN yasası yerine kulun yasasını öngören bu millette ise bırak altı yüz yılı bir yüzyıl daha duracak takat kalmadı rabbim hayırlısını nasip etsin islam deyip elini kana bulayan örgütlerden hamd olsun deyip hamdın manasını ceviremeyen cumhuriyetcilerden bizi korusun ve tarikatı aliyyenin cercevesinde bizleri toplasın inş.
    Menzil Sofisi Fatih (Seyhad)

  35. OSMANLI TORUNU yorum tarihi 30 Eylül, 2010 10:12

    VALLA KIM NE DERSE DESİN TARIKAT LAZIM O KADAR

  36. halis tan yorum tarihi 2 Ekim, 2010 15:22

    ağzım bozulacak ta bozulsun bi ton abdestsiz adam çıkmuş konuşuyor şöle böle diye bazıları da var gönül abdesti yok…Allahım hidayet etsin ya da gahr etsin ama yine de önce merhamet…selam olsun erenlere

  37. aykut yıldırım yorum tarihi 4 Kasım, 2010 01:40

    s.a arkdaslar hepınızden allah razı olsun . ama bılmedıgnız seyler hakında konusmayalım tarakat hakdır ve alalh onları basımızdan eksık etmesın ins uteala .ALALH HEPINIZI GAVSA BAGLANMAYI NASIP EYLESIN S.A

  38. aykut yıldırım yorum tarihi 4 Kasım, 2010 01:42

    S.A MERVE CELIK KARDESIM ALLAH SENDEN RAZI OLSUN COK GUSEL ANLATMISIN S.A BUYUKLERIN DUASI SENIN USTUNE OLSUN İNS

  39. Yerler ve Gökler yorum tarihi 29 Kasım, 2010 04:35

    Aslında cvp yazmaya bile değmez…
    ALLAH TEALA DİNİNİ TAMAMLAYACAK.
    CAHİLLERDEN OLMAYALIM İNŞALLAH. BİLMEDİĞİMİZ KONULAR HAKKINDA SUSMAYI TERCİH EDELİM BU BİZİM İÇİN DAHA HAYIRLIDIR.
    TARİKATLER HAKKINDA YAZILAN HARİTALARIN HEPSİ PALAVRADAN İBARETTİR.
    TARİKATLAR OSMANLI İMPARATORLUĞUNU AYAKTA TUTAN GÖNÜL HAZİNELERİDİR.
    BİLİP BİLMEDEN KONUŞANLAR YOK MU…
    BAŞINIZ ÇOK AĞIRIR…

  40. Cahit Yetgin yorum tarihi 3 Aralık, 2010 17:28

    Selam,sevgi,saygı,hürmet ve muhabetlerimle.
    Ey fani olan Hz.Adem ve Hz.havva nın soyundan çoğalan insanlar……!
    1-KAABİL HABİL’i kardeşini niye öldürdü..?
    2-Hz.yakup un 12 oğlu vardı 10 kardeş ayrı anneden, Yusuf ve Bünyamin ilk anne’den di.YUSUF’ u niye kuyu’ya attılar.
    3-Hz.ibrahim’in A.S. 2 eşi vardı SARE VE HACER
    HACER den Hz.İsmail a.s.doğdu ARAPLARIN SOYU.S.A.V.de bu soydan.SARE den İSHAK a.s. doğdu
    BU GÜN KÜ İSRAİL’LİLER YANİ YAHUDİLER.Kıyamete kadar da savaşacaklar ÜVEY KARDEŞLER niye…?
    3-Nuh a.s. oğlunu gemiye ikna edip oğlunu bindirimedi…?
    4-Hz.Lut ve Hz.Nuh un eşleri cehennemlik.
    5-Firavun un eşi cennetlik.
    6- Hz.Muhammed a.s.efendimiz amcasını imane davet edince SEN HİDAYET’e ERDİREMEZSİN DİYE VAHİY GELDİ.NEDEN….?
    7-BİR ÇOK İNSAN’I yoldan çıkaracağına dair şeytanın sözü var.Kuran-ı kerimde bir çok ayet var.BİRÇOKLARI diye geçmektedir.
    8-Yine bir çok insanın bir yerleri mühürlüdür.Onlara hiç bir şey KâR ETMEZ.DUYMAZLAR-KÖRDÜRLER-HİS ETMEZLER-AKIL ETMEZLER-DÜŞÜNMEZLER- vs.vb.
    9-En büyük düşman ŞEYTAN KIYAMETE kadar yaşayacaktır.Mühlet verilmiştir.İşi çoktur.Vazifesini’de çok iyi yapmaktadır.
    ŞİMDİ,HİÇ KENDİNİZİ YORMAYINIZ.BU DÜNYADA huzur arayan boşuna kürek sallar.İNSANLAR YER YÜZÜNDE OLDUKLARI MÜDDETÇE KAN-GÖZYAŞI-SAVAŞ-eksik olmayacaktır.BİRLİK BERABERLİK Mİ….? senin kardeşlerinin-ailen arasında var mı ki.Dünyada veya cemaatlerde vs.vb.OLSUN.Hiç mantığın kabul ediyor mu…?Bu iş din,dil,ırk,ideoloji,lider,tarikat,mezhep,zaman,zemin vs.vb.işi değil.Bu işler insanoğlunu AŞAR..!
    Hikmet den sorgu sual sorulmaz….!!!!
    ŞİMDİ SANA SORU…? şeytan hangi DİNDEN….?
    hangi mezhep den….? hangi ideolojiden…? hangi millet den…? hangi ırk dan…..? KİMDEN TARAF..?
    Be ey fani..! HİÇ BİRİNİZDEN HEPİNİZİN İÇİNDE % 75 inin aklına İPOTEK KOYMUŞ EN BÜYÜK ORTAĞINIZ
    NASIL DA GÜZEL GÜZEL GEÇİNİYORSUNUZ DEĞİL Mİ…!
    Yalnız ŞEYTANIN dokunamadığı % 25 lik bir kesim var ki…! ŞEYTAN TİLT OLUYOR BU KESİME ÇÜNKÜ BİR ŞEY YAPAMIYOR.
    1-SEÇİLMİŞ OLAN PEYGAMBERLER
    2- HALİS KULLAR DİKKAT ET (halis)
    kim Kİ eşrefi mahluk,ŞEYTANA GALİP has ve halis se ŞEYTAN IN HİÇBİR GÜCÜ YOKTUR BU % 25 KESİME.
    Şeytan çatlasın patlasın takla atsın ne hali var sa görsün.Aynı şekilde uşakları ile birlikte.
    İYİ Kİ ALLAH VAR
    İYİ Kİ ÖLÜM VAR
    İYİ Kİ HESAP VAR
    AMENNA VE SADAKNA.öLÜCE HERKES GÖRECEK ANYAYI KONYAYI.sayısız hamd olsun BU VAR LAR’A
    3- Kıyamet e kadar da bu % 25 lik kesim
    var olacaktır.Ama ne yazık ki 1 e 3 le karşılık
    mücadelede güçleri zayıftır.Dünya % 75 lik bir kesim in gücü ile İDARE EDİLMEKTEDİR.www.cahityetgin01.tr.gg SİTEMİ ZİYARET ET.
    4 de 1 ler,
    Dörttür çeşidi.
    % 25 i insani.
    % 25 i şeytani
    % 25 i hayvani.
    % 25 i cinni.
    % 75 e
    % 25 dir.
    İnsani.
    Cahit Yetgin
    http://www.cahityetgin01.tr.gg ( ziyaret ediniz)

  41. Cahit Yetgin yorum tarihi 3 Aralık, 2010 17:33

    TASAVVUF

    Çevremizde ve toplumda insanlar,TASAVVUF’A merak edip kendilerine göre bir tarikat ve mürşit bulup tövbe ederek ehli tarikat olduğunu,zannına kapılıp,tasavvufa girmeden hiçbir ön araştırma yapmadan.Kendini düzeltmeden,yapabilir miyim? Demeden balıklama atlayarak işin içine girip atasözünün ifadesi ile SOFUNUN CAHİLİ, ŞEYTANIN MASKARASI olup çıkmakta karşımıza.
    Hal ve hareketleri ile Tasavvufu temsil edemediğin den,tasavvufa karşı olanların ekmeğine yağ sürdüğünün farkında değil.Zaman tasavvuf zamanı olmadığını iddia edenlerde mevcut.Halbu ki üstatları tasavvuf ehli ve keramet sahibi. Bir mürşit,kendisinden sonra birisini tayin etmemiş ise vefat edince çeşitli gruplara ayrılmalar.Veya herkes kendi mürşidini övüp,yer ile göğe sığdıramaz ken,diğerlerinin aleyhinde olması,sadece belli bir kitap okuyup,başka kitaplara sırt dönme ve tenkitler.Bunlar çok bilgisizce şeyler.
    Hal bu ki hepside muteber geçerli İLİM ve BİLGİ sonsuzdur.TASAVVUF vardır.İnkar edilemez.Ham insanları ilahi aşk ile mecnun eder, pişirir,olgunlaştırır,görenleri kendine hayran bıraktırır.Hem kendisinin iki dünyasını mamur eder,hem de çevresine Devletine,Milletine,bütün dünya insanlığı için KAMİL bir insan olarak çıkar karşımıza.Görenleri hayran kalır,edep ve terbiyesine.Bilmekle,okumakla da olmuyor.Damarlarının içinde ki kan HELAL lokma ile beslenmeli,çile çekmeli,şüphelilere bulaşmamalı,az yemeli,niyeti HALİS,düşüncesi ZAN dan uzak temiz hatta ve hatta HAYALİNDE dahi zan beslememeli.Duru ve safi olmalı tasavvuf ehli.
    Şimdi bir göz atalım. Ne nedir ne değildir;
    Tasavvuf ALLAH’I layığı ile tanımak. Sağlam bir şekilde kulluk etmek, bu kulluğu aralıksız sürdürmek. Her türlü kötü ahlakı terk etmek.Dünya ya ait işlerinde İnsanların,Hayvanların,tabiatın, hak ve hukukuna azami riayet etmek.Titiz davranmak.Diğer insanlardan farkı olmak.Toplumun % 75 inin mutabık olduğu ÜSTÜN AHLAK zirvesine çıkmak.Elini,belini,dilini,TERBİYE etmek.Sayın sayacağınız kadar faziletleri.
    1-GÖZÜ nü terbiye etmez sen.Bulunduğun yerden KABEYİ MUAZZAMAYI göremez sin…..!Melekleri,cinleri,Hızırı,gizli velileri,uzaktan gelecek bir misafirini,daha bir çok şeyi GÖREMEZ SİN……….!
    2-KULAĞINI terbiye etmez sen.Cansızların sesini işitemezsin.Gaybi haberler sana ulaşmaz.Alemde ki tesbihatı duyurmazlar.DUYAMAZSIN…! vs.
    3-DİLİNİ terbiye etmezsen. Olacak şeyleri,haber veremezsin.Ervah ile konuşamazsın.vs.
    4-ELİNİ terbiye etmezsen,elini semaya kaldırdığında duana icabet alamazsın.vs.
    5-MİDENİ terbiye etmezsen.Haram ve şüphelileri ayırt edemezsin.Azı çoğaltamazsın.İstediğin şeyi yiyemezsin.Tuzlu suyu tatlı suya çeviremez sin.Cinler veya melekler havadan yiyecek getirmezler.vs.
    6-CİNSEL UZUVLARINI terbiye etmezsen.ÖLÜLERİ diriltemezsin.Hastaları iyileştiremezsin.vs.
    7-AYAKLARINI terbiye etmezsen SU üstünde yürüyemezsin.Havada uzun mesafeleri TAY-I MEKAN- l aşamazsın.vs.
    8-KALP ini terbiye etmezsen.İlahi hikmetlerden mahrum kalırsın.vs.
    Bu sekiz uzuvdan haberin yoksa sa….? Mükafaat ve cezalar amellerin cinsinden sana gelir.Bunları ben söylemiyorum.Aziz kardeşim.Üstat MUHYİDDİN ARABİ Hz.lerinden günümüze kadar ulaşmış bilgiler.Anladın mı TASAVVUF EHLİ KİM MİŞ…….! Üstüne üstelik DELİ zan ettiğin MECZUP VELİYİ MAKAM EHLİNİ kalben tanımıyor san…..Yazık yazık.
    Hele bir de TİCARETLE uğraşıyor san. BİZİ ALDATAN BİZDEN DEĞİLDİR. Hadisini unutmuş san.KOMŞUSU AÇ YATARKEN KENDİ TOK YATAN BİZDEN DEĞİLDİR-İ unutan….!Tasavvuf ehli HİÇ ama.HİÇ olamaz.Olur oluda TEMSİL EDEMEZZZZZ…….! İŞÇİ nin hakkını ALIN TERİ KURUMADAN ÜCRETİNİ VERİNİZ – riayet etmiyorsan.Kaliteli malı kalitesiz malla karıştırarak aynı fiyata satıyor san.İmalatın hakkını yerine getirmeyip ucuz’a mal edeceğim diye halkın sağlığı ile oynuyor san.Kaçak su elektrik kullanıyorsan.Kibirli davranışlar sergiliyorsan.Cimrilik varsa.Cüzdanının bir bölümünde Amerikan DOLARI,Diğer bölümünde AVRO,evde birikmiş ALTIN vs.doluysa.Haram helal demeyip.KUL HAKKINA tenezzül ediyorsan.Zekat sadaka malı ÇOĞALTIR. FAİZ EKSİLTİR ayetine inanmıyor san.İnanıp yapmıyor san.% 100 ve üstünde kar ediyorsan.Ticaretinde başkalarından üç beş kuruş eksik vermeyip bir farkın yoksa.Dindaşına kazık atıyorsan.Üstüne üstelik birde HAC’a da gitmiş sen.VAY HALİNE.VEDE HALİMİZE.YANDI O GÜZEL(tasavvuf)
    KETEN HELVAM.
    Bu ne lahana, bu ne turşu, bu ne perhiz.Alınmaca kızmaca yok.doğrular bunlar.Bu yazıyı anlamadınsa götür inandığın kişilere OKUT sana anlatsınlar.O da anlamazsa o da bir başkasına okutsun.
    HAKSIZLIK KARŞISINDA SUSAN DİL ŞEYTANDIR.
    Kişiler,cemaatlar,tarikatlar,topluluklar ,mezhepler,dinler üzerinden yorum yapmadım.ASLI böyle TAKLİTLERİ meydanda.
    Ne mutlu HALİS,HAS,TASAVVUF EHLİNE.0nların yüzü suyu hürmetine Cenab-ı ALLAH c.c.hu DEVLETİMİZE,MİLLETİMİZE ZEVAL VERMESİN.Amin…..Amin…….Amin……
    4 de 1 lere anlayana HAS lara özel olarak.
    Sevgi,saygı ve hürmetlerimi arz ederim.

    Cahit yetgin
    http://www.cahityetgin01.tr.gg (ziyaret et)
    [email protected]

  42. rukiye yorum tarihi 16 Aralık, 2010 00:32

    hadis talimi nedir bana bilgi verebilirmisiniz hangi cemeate baglıdır aydınlata bilirmisiniz…

  43. rehberantalya yorum tarihi 25 Aralık, 2010 00:18

    Paylaşımlarınız ve Web siteniz çok güzel başarılarının devamını dilerim

  44. haşim boylu yorum tarihi 31 Aralık, 2010 21:08

    şeriat bütün insanların üzerine hiç gelmedi dünya yaşamı kurulduğundan bu günümüze şeriat bütün insanları kapsamadı sizce bu insanlar Allah’ın şeriatını hiçmi istemiyor yazıklar olsun insanlığa

  45. malatyadan yorum tarihi 9 Ocak, 2011 20:38

    yukarıda tarikatları kötüleyen insana sesleniyorum .zaman tarikat zamanı senin gibi nefizsizlerin değil, yorum yapan arkadaşlar eğer müslümansanız hiç bir zaman müslümanları eleştirmeyin gidin islam ve başaörtü düşmanlarını eleştirin

  46. Oğuzhan Oğuz yorum tarihi 22 Ocak, 2011 07:11

    Ben Açıkcası Tarikatlara İnanamıyorum cunku herkes tarıkat kuruyor bunların gercegı hangısı bunu tanımakta gucluk cekıyorum kafam karısık

  47. zühal asma yorum tarihi 3 Şubat, 2011 12:07

    NE YAZIK!ERKEK ERKEGE YADA YABANCI KADINA YADA ESKİ FİLMLEDEKİ:)SARKICI KADINA KIYMET VEREN..ÜLKESİYİZ HA!AİLE*NİN KIYMETİNİ BİLEMEMİSİZ!,Kİ;ÜLKEDE KOCAMAAN BİR AİLEDİR!TAPANLAR ÜLKESİ OLMAKTAN CIKAMAMISIZ:( –YOKSA BU KOCAMAAAN OSMANLIDAN!DAGILAN!OSMANLIYA–VE KOCAMAAN TÜRKİYEYİ FEDA EDİCEK HALE GELİCEK KADAR DERS********CIKRATMAZMIYDIK?
    *KİMBİLİR?BELKİDE SAHİDENDE?!TEKRAR KOCAMAAN DÜNYA YİNE BİZİM OLUR:)*HAYAL ETMESİ BİLE GÜZEL!OH!İCİM RAHATLADI BİR AN!
    *SN.YILMZ K.HAN!ALLAH KORUSUN DİL UZATINCA İNSANLARI HEMEN KESİYORLAR!KİMSEDE EVET!KESTİ DEMİYOR!FACE BK OLMASA!BİHABER OLUCAZ BÜYÜK MARİFETLERDEN…YUKARIDA GKHAN EVLADIMIZIN İTİTRAZ ETTİGİ VE AYDINLATTIGI KONULAR VE BUGÜNLER!!3..SENEYE GİRMİSİZ!NELER OLMAKTA!DEGİLMİ?*ORADA MÜSLÜMANLAR KARDESTİ DİYOR YA!NEYEFENDİ..KİMBİLİR SİMDİ NE BÜYÜK GÖREVLER VERİLMİSTİR.*ÜLKEMİZDE PARTİLER DAHİL ADAMLAR BİRBİRİNE HABİRE!!VEFA BORCU!ÖDER.HİC BİTMEDEN!-HEM BU MÜSLMN LIK KARDESLİK VE BUGÜNKÜ MÜSLMAN KARDESLER ADINI,BALKAN HARBBİNDE HİTLERLE BİRLİK OLUP!BALKANLARDAKİ GENLERİMİZİ YAHUDİLERE KARSI SAVASTIRAN!*KİSİNİN ORADAKİ GÖREVİ BİTİNCE!ABEDEYE SIGINMIS VE ORADA KURMUS BU KARDESLİGİ*..VE GENE GÜNDEMDELER!
    *DÜNYA DEGİSİYOR SN. YILMZ HOCM.

  48. B3T0N KEMAL yorum tarihi 2 Nisan, 2011 16:57

    Herkese selamlar, hürmetler.

    Elhamdülillah müslümanım ve Atatürkçüyüm. Müslümanlığın bilmediğimiz farklı şekillerimi varmı ki birbirinden bağımsız birbirinden farklı görüş ve hareket benimseyen onlarca tarikat, cemaat (artık ne derseniz farketmez)peşine düşülsün. Hepsi aynı olsaydı tek bir topluluk olurdu. Hiç gördünüzmü sağ Atatürkçülük sol Atatürkçülük yada sert Atatürkçülük, gevşek Atatürkçlük? Bozulmamış demektir bu durum. Elbetteki karşıtlarıda olacaktır. Rant sağlanan hertürlü fiziki veya ruhani her olgu kullanılabilir. Rantçıların aracı olmaktan kurtulun artık. Atatürk yol mu göstermiş şunları yaparsanız cennete gidersiniz bunları yaparsanız cehenneme diye. Her müslüman neyi yaparak cennete gideceğini neleri yaparak cehenneme gideceğini bilir diye düşünüyorum. Bunu Diyanet bünyesindeki imam kadrosu, aileniz, eşiniz dostunuz gösteremiyor mu sizce? neden farklı çıkış yolu arıyorsunuz. Atatürk devletin yönetim şeklinin belirlenmesi ve bu ülke vatandaşlarının refahı için yaşama kuralları koyulmasında öncülük etmiş bir şahıstır. Farz edin düzen bozulup yerine islami bir yönetim şekli geldi. Ülkemizde yaşayan gayri müslim birçok insan var. Bunların kendi dinlerini yaşamaları gerekir. Bu tarikat ve cemaat yapısında çok zor görünüyor. Bakın diğer şeriat ile yönetilen ülkelere. İnternetten durumlarını araştırabilirsiniz. Yok, gene aynı şekilde ibadetlerini devam ettirebilirler, aynı haklara sahip olabilirler, her birey hür iradesi ile karar vererek ister namazını kılar isterse kılmaz diyeceksek ki bu müslümanlığın gereği ozaman şuanki düzende bir anormallik yok. Ne için bu düzen ile uğraşalım, neden Atatürk’le uğraşalım. Tarikat ve cemaat yapılarını inceleyen herkes zorlama ve şekilciliği görebilir. Müslümanlıkta zorlama ve şekilcilik varmı peki? Bunun putçulukla örtüşen yapıları vardır. Bunun gibi toplumu daha ufak gruplara bölmeye yönelik hertürlü örgütlenmeye karşı çıkacağınıza bide utanmadan savunanlar var. 🙂 yazıkki bu guruplara üye olan veya olmaya çalışanlara.

    Saygılarımla.

  49. Ahmet Kse yorum tarihi 25 Mayıs, 2011 18:32

    Selamun Aleykum bilgili ve bilgisiz kardeslerim. Cok sukur hakki bilenler guzel seyler yazmislar sitede, sevindim okuduklarima ama tarikat karsiti ve ataturkcu insanlar acmislar agizlarini yummuslar gozlerini. Oncelikle ataturkculer farkinda degiller ama sizde birer tarikatcisiniz, tarikatin manasi yol demektir, ve siz ataturkcuyum diyosunuz yani ataniniz yolundan gidiyorsunuz, degilmi? bunda bence bir sakinca yok bana bir zarari yok. Peki degisik yollara bagli olanlarla sorununuz nedir? Siz kurani toplatmis, ezani turkcelestirmis, Allah dostlarini katlettirmis, mecliste din karsiti sozler sarfetmis, seriati (dine uyugun) devlet yonetimini ve yasiyanlari(ornek: basortusu)gericilikle itham etmis bir zaatin yolunda gayet gururlusun memnunsun.. Peki Allahin kitabina Peygamberin sav sunneti uygun birsekilde itaat edip yol alanlara ve bunu kolaylastirmak isteyen tarikatlere neden karsisin? Tabiki bende kabul ediyorum kotu emelli kurulan tarikatlerin sahte seyhlerin bulundugunu. Ama bu demek degildir ki butun tarikatler oyle.. Birakalim kim hangi tarikate baglanmak istiyorsa baglansin, hani derler ya Turkiye demokratik bir ulkedir (ki oyle degildi maalesef cunki hersey zorbalikla gerceklesyordu 2002 ye kadar!, ozm izin verinde insanlar arastirsinlar neye inaniyosalar ona inansinlar nasil bu ulkede yahudiler, rumlar ermeniler, yunanlar ve ne oldugu belli olmayan ateistler rahat birsekilde yasiyorlar ozm bu devletin varolus sebebi olan gercek muslumanlarinda rahat birsekilde dinlerini yasayabilmeleri lazim ve istedikleri sekilde baski altinda kalmadan mezheplerini ve mesreplerini yansitabilmeliler. Tarikate uymak isteyenlere gelince; iyice arastirin bir tarikate baglanmadan once cunki gunumuzde tarikatlerin cogu siyasi ve maddi emeller icin kullanilmakta maalesef.. Sahi Naksibend, Abdulkadir Geylani, Imam Rabbani gibi buyuk zaatlara, tarikatlerine bagli olmayi her samimi musluman ister ama bilin ki bu mubarek Veliler bile yeri gelince dunyadan ve insanlardan uzaklasmislardir sadece Allahla beraber olmak icin. Yani demek istedigim sudur ki bir tarikate baglanmadan once Allaha olan imaninizi kuvvetlendirin, ilminizi gelistirin, tasavvuf ehli olmaya calisin sonra dogruyu yanlisi ayirt edebilirsin ki ozm da en dogru tarikatin yolunu bulursunuz Ins ! Suan Guzelim Turkiyemizde Allahin yolunda emin bisekilde dine uygun bicimde insanlari aydinlatan gercek tarikat Naksibendi tarikatidir, menzildir, Gavs-i Sani Hazretleridir, peygamber soylusudur, siyasetten, maddi emellerden tvden uzaktir.. Kurani Kerime, Hz Muhammedin sav sunnetine bagli yasiyan muslumanlardir onlar. Ben bunlari belcikadan yaziyorsam avrupanin gobeginden yaziyorsam bir bildigim vardir. Bu arada ataturkun yaptigi yanlislarin bilmedigimiz sebepleri vardi belkide o gunki turkiyenin icinde bulundugu zor sartlar altinda kabul edilmesi gereken sartlardi, mecburiyetlerdi bunu bilemeyiz Allah bilir. Ben ne ataturkcuyum nede ataturk karsiti ama yapilan yanlislar karsisinda susacak kadar cahil de degilim, “Dinssizlik karsisinda susan dil seytandir”! Ve sunuda eklemek istiyorum saygim var ataturkculere ataturkun kendisinede ama ataturku atam diye kabul edenleri kiniyorum, illa bir atamiz olsun istiyorsaniz bu Hz Muhammed sav efendimiz olsun, Fatih Sultan Mehmed olsun cunki onlar sayesinde Islam bayragi 1400 yildir dalgalaniyor ve Turkiyemiz hala ayakta ! Bilin ki ataturk kurtarmadi turkiyeyi canini feda eden yuzbinlerce sehid kurtardi gaziler kurtardi onlara sukredin! Her sene anitkabirde torenler duzenlenir, anmalar duzenlenir bunda bir sakinca yok sahsi kanaatimce ama o canini veren yuzbinler daha bilincli anilmali ruhlarina dualar okunmali, ozel gunler duzenlemeli ki simdiki genclerimiz o gunun insanlarin nasil bir vatan sevgisine sahip olduklarini anlasinlar! Dusunun ki Islam ulkeleri tek vucuttur, Istanbul yani Turkiye bu vucudun bogazidir, eger bogazimizdan gecerlerse kalbimize dogru yol alacaklar ve imanimizi sokup atacaklar, bunu 100 sene once denediler basaramadilar dindar askerlermiz sayesinde! Bugunse vucudumuzu sararak imanimizi kendi ellerimizle teslim etmemizi deniyorlar binevi basardilar! Dininize donun ki koruyalim bu vucudu, yoksa yok olup gidicez.. Koruyabilmek icinde, samimi Allah yolunda seriate uygun tarikat sart, gecmisimizi hatirlamak sart, Allah cc ve Muhammedi sav hatirlamak ve ogrenmek sart. Avrupada dunyanin batakliginda bile Allah ugruna herseyini feda edenler varken siz Islam bayraktari Turkiyede nelerle ugrasiyorsunuz yazik..

  50. Emre Coşkun yorum tarihi 15 Haziran, 2011 14:16

    Buarada yazılan yorumların hepsini okudum herkes farklı bir noktadan girmiş kimisi taraflı kimisi tarafsız. Bakın din öyle bir güç ki bunu çıkar amacıyla kullananlar siyasal ve maddi bir gücesahip oluyorlar işte bu durumda bunlara dikkat etmek gerekir. Din üzerinden çıkar elde edenler dini siyasete sokanlar çok bu ülkede. Ne yazık ki halkımızda bu dini kendi çıkarları için kullananlara öyle kanıyor ki. ya kardeşim bi kere tarikatlar cemaatler din var olduğun dan beri vardı herkes dini farklı yorumlayarak böyle saçma sapan ayrımlara sebebiyet verdi. bu islam da da böyle diğer dinlerde de. bi tane tarikat yada cemaatn basındaki adam cıkıyor sunu yapmak günah sunu yapmak sevap sende sorgusuz sualsiz bu adama inanıosun ya senin kafan calısmıo mu niye körü körne inanıosun. gelelim bi yorumda yok bu ükeyi atatürk kurtarmadı gibisinden bi şey yazmış anlasılıyor ki bu arkadaş tarihini pek bilmior. tamam tek basına kurtaramazdı zaten. ama böyle bir lider olmasaydı anadolu insanı su an kimbilir hangi ülkenin bayrağı altında yasıo olurdu. her yıl 18 martta tören yapılıo bundan da haberi yok bu kişinin. arastırma yapmadan bazı kimselerin ağzından çıkan sözlere inanıp ötmek kolay atatürk olmasaydı bu gün hz. Muhammedin mezarı yerinde olmazdı. bazı tarikatlar atatürkü kendi müritlerine ırz düşmanı sapık olarak tanıtıp beyinlerini yıkıyor. Halbu ki atatürk islam dinini iyi bilen bir liderdir. atatürk ün bu ülkeye getirmiş olduğu medeniyeti mini etek yada bikini gibi algılayanlar utansınlar kendilerinden, atatürk e aleyhinde dil uzatanlar bu ülkede yaşamayı hak etmiyor o ne yaptıysa bu ülke üzerinde yaşayanlar için yaptı.Atatürk ü sevmek zorunda değilsin kimse kimse yi sevmek zorunda değil ama saygı göstermek zorundasın. su ülkede yasayanların evlilik programı izlicene kendi yakın tarihinde osmanlı da ilk türk devleri kim diye arastırsaydı o zaman çağdaş ükelerin sahşp olduğu herşey bizim elimizde olurudu.

  51. Hüseyin Erol yorum tarihi 28 Haziran, 2011 21:56

    bu yazıyı hazırlayan değerli arakdaşımm bu yukarda yazan cömaatlar ve tarikatlar sadece en büyük ve bilinenlerdir.bu cömaat ve tarikatlar dahil olmakla birlikde türkiyede 1000’i aşkın cömaat vardır.ayrıca cömaat diye bir şey yok. tarikat diye birşey var. ayrıca tarihten bugüne kadar gelen tarikat dediğimiz topluluklar, aslında birer dini örgüttür.. bunların bazılar gerçekten sadece dini sebebelerden toplanmaktadır.. ama günümüzde %99’u tamamen dini kullanarak siyasi ve ekonomik güç sahibi olma savaşındadır. bizim düşünce aydınlanması yaşammış müslüman toplumumuzu dini alet ederek istismar etmektedir.. madem o kadar müslümansın aç kuranı kerimi oku, toplu ibadet edeceksen camiye git. camiler allahın evleri niye var? müslümanların toplu bir şekilde ibadet etmesi için. İmam niye var? müslümanlara dini konularda yol göstermesi ve yardımcı olması için.. eee bu tarikatlar neci ? tarikatlar varsa camilere, imamlara ne gerek var. ilk mescidi ilk camiyi peygamber efendimiz bunlar gibi münafıklara mani olmak için kurmuştur. ayrı hacı bayram veli, mevlana, hacı bektaş veli,ali semerkandi gibi önemli zatlarla onların ibadet evleriyle, tarikatları ve hocalarını karıştırmamak en önemli ayrımlardan birisi… diğer bir konu; bu ülkede bir konu hakkında uzman olanda konuşuyor, olmayanda. her duyduğunuzu araştırın yargılayın ondan sonra karar verin doğrumu yanlışmı olduğuna. türkiye cumhuriyet’i laik, demokratik, hukuk devletidir bu durumu durdurmak ve yıkmak isteyen dış güçlerin güdümündeki tarikatları, şeyhleri biz cumhuriyetin ilk yıllarındada gördük, işte bun örgütler bunların devamı. bu tarikatlar türkiyenin geleceği için pkkdan daha çok tehdit içermektedir.. çünkü bir toplumu en kolay dini kullanarak bölersin, karıştırırsınn!!! ”ne mutlu türküm diyene, ne mutlu müslümanın diyene”

  52. Erhan Türkoğlu yorum tarihi 18 Temmuz, 2011 02:44

    Öncelikle tarikat denilen mesele dini en üst seviyede yaşabilmektir.. Herkesin takva değeri farklı niceliktedir.. Kimi dini daha ileride yaşamak ister bu faaliyetlere katılır.. Ayrıca gerici diye konusan arkadaşlarım Sizin modern şartta eğitim dediklerinizi biliyoruz kızlarla erkekleri birlikte kullanarak modern eğitimmiş ne modern eğitimi .. ona eğitimsizlik, ahlaksızlık denir.Belki bazı cemaatler vesilesiyle Türkiye büyüyor .. Türkçe Dünya dili oluyor.. Belki Türkçe olimpiyatları diye bir şeyler duymuşsundur.. Avrupa da Türk okulları diye bir şey duymuşsundur.. Oradaki okullar ülkenin en başarılı okulları ve Ülkenin en önemli isimlerinin çocuklarının gittiği okullar.. Bu yüzden Türkçe Dünya Dili olmaya aday ve hızlı adımlarla ilerliyor.. Geri kafalı birileri varsa oda sizlersiniz. Bu cemaatlere laf atmak.. öncelikle Başında bulunan Mübarek Zaatlara yapılan terbiyesizlik sonrada tüm cemaatin vebalini üstlenmektir.. Oralarda ne yapıldığını boş konuşan adamlar bilemez.. Lafla Peynir Gemisi Yürümüyor.. Sizin Atatürk çüyüm deyip dolanmanız Atatürk ün asaletine yakışır durum değil.. Sizin yaptığınızın bunla bir ilgisi Yok .. Sizin yaptığınız ahlak Çöküşü…

  53. samet gülsoy yorum tarihi 18 Temmuz, 2011 02:56

    erhan kardeşime tamamen katılıyorum..

  54. abdullah yorum tarihi 6 Ağustos, 2011 11:57

    ahirette hesabını sen vercen.ona göre yaşa.bu ülkede demokrasi varsa kimse kimsenin fikirlerine karışmasın…

  55. tayyip antepli yorum tarihi 23 Ağustos, 2011 15:16

    Sadece neden ALLAH’ın varlığına inanılmıyor da Tarikatlara inanılıyor.ALLAH insanoğluna beyini,aklı ve ruhu insanlara vermiş.

    Tarikatlar korkunç derecede para kazanıyor.İnsanları sömürüyor ve köleleştiriyor.Buralara giren insanoğlunun kafa yapısıda değişiyor.Yani Yüce YARADAN hiçe sayılıyor.

    Kuran-ı Kerim’den başka bir kitap zincirimi var ki
    o öğretiliyor Tarikatlar da İnternet i açın öğrenin KURANI’ı ha bunu ezberlemeyin düşünerek okumaya çalışın.

    Bir de Şu Arap Milliyetçiliğinden de kurtulmamız gerekir.Kendi Öz be ÖZ Milliyetçiliğimizi İhraç edersek İşte O zaman Süper bir Ülke olur çıkarız.

    Bu Ülkenin Bu tür İnsan Gruplarına ihtiyacı yoktur .YÜCE ALLAH’TAN başka hiç bir güç yoktur.

    Aynı zamanda
    Bizim ULU ÖNDERİMİZ’de ATATÜRK tür.

    Korkmadan söyleyelim. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.

  56. Mehmet Ali Türkoglu yorum tarihi 24 Ağustos, 2011 00:20

    Birincisi bizim Önderimiz sadece ve sadece Hz Muhammed sav efendimizdir !! ataturk buyuk isler yapti evet kimse inkar edemez ama ataturk senin benim gibi bir insandi o olmasaydi elbette bir baska vatansever ulkemizi topraklarimizi kurtarmak icin elinden geleni yapardi.. Ama Efendimiz farkli, onun yerinde kimse olamaz dunyanin yaratilis sebebi O.. Ulkemizde ataturkcuyum, milliyetciyim deyipte diskolarda barlarda eglenen sosyete cocuklari varya, sozde vatanseverler !! vatan ugruna can vermeye gelince ortalikta goremezsin hicbirini.. Sehit dusen genclerimiz herzaman kalplerinde iman Allah korkusu olanlardir, ancak onlara nasip olur sehit olmak.. Vatan sevicekseniz once dininiz Islami sevin ve dine karsi hicbir soz soylemeyin !! o cok ovdugunuz laiklik varya, Islam dusmanligidir oncelikle bunu ogrenin ! tarikat Allah yoludur bunu bilin, gunumuzde tarikatleri kendi cikarlari icin kullananlar ahirette mutlaka cezasini cekerler.. bu konuyu genelleyip butun tarikatleri ve bu yola gonul verenleri kotuleyen dusuncesizlere sozum; “Alimler peygamberlerin varisleridir” Efendmizin hadisi.. yani bu demektir ki kim peygamber yolundan gitmek istiyorsa alimlerin yaninda bulunsun ve bunun yolu 1000 yildir oldugu gibi tarikattir, Sahi naksibend, imam rabbani,abdulkadiri geylani, haci bektas veli, haci bayram veli, hz mevlana.. bunlarin hepsi birer alim, Allah dostudur, tarikat ehlidir.. gunumuzdeki yeni tarikatlere, cemaatlere sayginiz yoksa hic degilse 1000 yildir var olan ve kiyamete kadar gidecek tarikatlere uymaya calisanlara sayginiz olsun.. ve kimsenin gunahini almayin, vebali agirdir. Selametle

  57. Mehmet Ali Türkoglu yorum tarihi 24 Ağustos, 2011 00:39

    Ha birde sunuda hatirlatirim bilmem bilirmisiniz ataturkcu milliyetciler, Fatih Sultan Mehmedin vasiyetinde, aya sofyayi camilikten cikarana bedduasi var.. sanirim aya sofyayi camilikten cikarip muze yapani taniyosunuzdur.. ve unutmayin Fatih Sultan Mehmed olmasaydi, 100 yil once kurtaricak topragimizda olmazdi. Peygamberimizin ovgusune nail olmus cok buyuk bir insan o, onun sozunu hice saymak en buyuk aptalliktir.. Rabbim Allah, dinim Islam, Önderim Muhammed sav :)))

  58. Mehmet Ali Türkoglu yorum tarihi 24 Ağustos, 2011 00:42

    FSM’in bedduasi: Aya sofyayi camilikten cikarmayin, kim bunu yaparsa; Allahin, meleklerin, butun peygamberlerin, ve muslumanlarin laneti onun uzerine olsun.. bilmem anlatabildimmi..?

  59. tayyip antepli yorum tarihi 24 Ağustos, 2011 10:39

    Anladığım kadarıyla sizin gibi insanoğlu YÜCE YARADANI hiçe sayıyor.Sizin yerinizde ben olsaydım bütün Müslüman Ülkeleri gezerdim Oralardaki insanoğlunun ne kadar fakir olduğunu görürdüm.Ben gördüm. Sizin söyledikleriniz hep ezberci yaklaşımlardır.KURAN-I KERİM’de ilk söz oku oku oku
    fakat hep dini yayınlar okuyarak biryerlere gidemeyiz Peygamber efendimizde ondan dolayı 40 yaşına kadar çeşitli ülkeleri gezmiş ve bir takım bilgiler edinmiştir.KURAN-I KERİM’de Tarikatçılık,şeyhlik,şıhlık veya başka alternatifler yasaktır.
    Tabii ki umardım ki KURAN okusaydınız bunun böyle olduğunu görürdünüz.
    ULU ÖNDERİMİZ ATATÜRK’e bayağı kötü bir dil uzattığınızı okudum.O zaman Çanakkale de ve Kurtuluş savaşında binlerce insanımız şehit oldu kimin için.. Biz iyi yaşayalım diye.

    Demek ki boşuna ölmüşler.Onların Ruhları sızlıyordur şimdi sizin söylediklerinize.

    Artık Orta Doğunun bizim işimize yaramayacağını hepimiz biliyoruz.Bizi Kurtaracak tek yer ASYA ülkeleridir. Tabii ki bırakırlarsa.

    Not:Tabii ki Biz de Avrupa’dan ithal edilen Diskotek vesaire kötü olan her şeye hepimiz karşıyız.

    Kendi Öz Benliğimize Yani Türklüğümüze dönmek zorundayız.Kendi ananevi ve kültürümüze tekrar döndüğümüzde zaten Çok Büyük bir Ülke Olacağız.

    Son Söz KURAN-ı KERİM-i iyi okuyun ki yanlışlık yapmayalım.

  60. Mehmet Ali Türkoglu yorum tarihi 19 Ekim, 2011 02:00

    Sanirim tarikatin nedemek oldugunu bilmeyenler var 🙂 tarikat yol demektir ve bu yolda samimi olanlar yalniz peygamber yolundan gidenlerdir. Ne demis peygamber benden sonra su iki seye sarildikca yolunuzdan sasmazsiniz 1- Kuran 2- Sunnet (baska anlamiyla onun neslini devam ettirenlere uymamiz emrediliyo) yani gunumuze kadar ulasan ehli beyt, peygamber torunlari! ve bu da tarikat yoluyla olmustur ! bunun neresi kurana karsi? veya kuran bunu yasakladiysa peygamber neden boyle demis ve samimiysen sozunde bana bir ayet goster 😉 ataturke gelince ben tarihte olan seyleri yazdim olmayanlari degil ataturku sevip sevmedigimi merak ediyorsan; Allah nekadar seviyorsa okadar seviyorum :)) bana deseler ki ataturk mu fatih sultan mehmed mi buyuk tabiki FSM derim cunki o olmasa zaten ataturke bir is kalmazdi ve FSM peygamber ovgusune mazhar olmus bir zaat 🙂 kurtulus ve canakkale savasinda sehit olanlar bosuna sehit olmadi kardesim onlar bu vatani korumak icin, sonraki nesillere teslim edebilmek icin sehit oldu, simdiki zibidiler, soytarilar diskolarda eylensinler, meyhanelerde icip zibarsinlar, kahvelerde dansoz oynatsinlar diye sehit dusmediiler ! Onlar gorevlerini yaptilar helal olsun onlara eger ki kemikleri siziliyosa bu da din dusmanlarindan dolayidir cunki onlar Allahin kudretiyle yardimiyla savastilar ve sehit oldular ve en sonunda vatani kurtardilar! ickiyle kumarla zamparalikla degil, din karsitligi ile dgl! Allah ataturkede rahmet etsin ona bir kastim yok sadece ona tapilmasina karsiyim ve gerceklerin hakkiyla bilinmesini isterim.. sonucta bizim Atamiz yalnizca Hz Muhammed sav olmalidir bugun guzelim ulkemizde Islamin sembolu olan ay ve yildiz bayragimizda hala dalgalaniyorsa peygamberin ummeti icin sevgisindendir yoksa turklugumuzle ovunecegimiz pek bisey kalmadi cooktaaan helak olup biterdik yerimizde ingilizler, fransizlar olurdu.. yat kalk Allaha dua et seni 1400 sene oncesinden dusunen bir peygamberin var :))) tabi Once Allaha sonra Ona, iman ettiysen.

  61. ata ataman yorum tarihi 27 Ocak, 2012 14:49

    evet tarikat deyişiyle yola çıkan simsarlar yok değil .hatta tariketler içerisine yerleşmiş riyakar menfaat perest kimseler yok değil var amma velakin böyle karaktersiz kimselerin varlığı yuns emre gibi şeyh akşemsddin,hacıbayram ve de ahmed yeseviler gibisinin mevlanaların yollarının yanlış olduğu anlamına gelmez.birde şunu iyi anlamak lazım islam tarihinde hep mucdehitler olagelmiştir.fıkıhta,tefsirde,kelamda,ve de dini yaşayışta.tasavvuf kolları da dini yaşama da bir çeşit icdahattır.şimdi bu icdahatı anlamak için de ayrıca bilgi sahibi olmak lazım.gerekli olan yani vacip olandan hariç bilgi gerekli.bilip bilmeden olayları siyasallaştırıp yok cumhuriyet yok şeriat deyıp mevzuları biribirine karıştırmak bu konuda yapılacak en büyük gaflettir.tarikat sadece bireysel olarak islamın özüne uygun bir şekilde yaşayıp uygulamaktır.unutmayalım ki norşin şeyhi hazret muhammed diyaeddin ile atatürk beraberce düşmana karşı savaşmış ve istiklal harbi mücadelesini vermişlerdir.ayrımlara(tefrikaya )düşecek en son milletiz.çünkü buna jeopoltik konumumz izin vermemektedir.akıllı olmak lazim.gerçekten tasavvuf ehli olanlara sataşıpta temiz olan isanımızı ve de vatana hizmet edecek olan ve eden ALLAH dostlarınn önünü kesmemek lazım. çünkü onların işi sadece faydalı insan yetiştirmek.

  62. atuzer hane yorum tarihi 4 Nisan, 2012 15:43

    merhaba sunumuzu begendim elinize saglık yalnız tarikat haritasın da kadirilerin büyük bir kolu olan nadirileri göremedim gaziantep ili nurdağı ilçesi hamidiye köyünde bilal baba hz leri çok sayıda müritleri var gördüğüm kadarıyla toplantı ve zikirlerin de türk bayrağı açan tek tarikat plduğunu sanoyorum araştırırsanız ğörürsünüz
    Allaha emanet olun

  63. sait yorum tarihi 7 Mayıs, 2012 16:01

    konu çok eski ama zamanla yazanlar olmuş bizde yazalım.Yukarda bir sürü camaatten tarikatten bahsedilmiş.bunların arasında sapık fırka olanlarda var yani ehli sünnetten ayrılmış.Fakat ehli sünnet olanların aslında ismi değişik olup özde hepsi aynıdır.Yani ehli sünnet ve diğerleri.

  64. sait yorum tarihi 7 Mayıs, 2012 16:06

    ah ahhh.o sultanlar varya nazarlarıyla neler yapmıyorlarki.dünyanın bütün insanları gelsin bana ne derse desin ben göreceğimi görmüşüm sultanımda bu gözle,bu kalple…bilmeyen laf atar.bilmeyen münkirlik eder.

    hamdolsun rabbim sana.zamanın mevlanasını ,gavsı geylanisini görmeyi nasip ettiğin için.o bu zamanın irşad merkezi,kerametler pınarı.
    ey inkarcı gel girde aşk beryasına bakalım zerren kalacakmı yanmaktan..

  65. namso yorum tarihi 5 Ağustos, 2012 16:15

    iyi güzelde sabetaycıları masonları ve buna benzeyen sapık kuruluşları neden yazmıyorsunuz yoksa yazamıyormusunuz.sayın araştırmacı kardeş.cok komiksin be hacii

  66. abdurezak tüzer yorum tarihi 12 Ağustos, 2012 11:02

    selamun aleyküm sayfanızı inceledim elinize saglık
    türkiyenin tarikat haritasını inceledim gerçekten hiç duymadığım dini akımları öğrendim sağolun
    bence ehli sünnet itikadında olan herkese saygu duyarım yeterki itikat bozulmasın
    bu raştırmayı yaparken sizinde atlamış olduğunuz ve türkiyede çok etkili olan diyer dini guruplardan yazmadığınız olmuşmudur
    mesela gaziantep-nurdağı civarında kadirilerin NADİRİ kolu olduğunu duydum şeyhine BİLAL KUTLUBAY
    namı diğer BİLAL BABA diyorlar bunlar hakkında bir araştırma yapar ve burada paylaşırsanız memnun olurum
    Allah razı olsun
    selamun aleyküm

  67. muhterem tuğla yorum tarihi 25 Kasım, 2012 16:26

    ben kısa ve öz yazacağım akp ye destek veren tüm tarikatlar cemaatler yanlıştadır ehli sünnet değildir zinayı serbest eden ayeti yasaklayan bir kişiye destek babna göre yanlış .ehli sünneti akp ye destek vermeyenlerin arasında aranmalıdır.

  68. kemal çelik yorum tarihi 15 Ocak, 2013 21:21

    cenabı hak tüm müslüman kardeşlerimize yardım eylesin….suriyeli kardeşlerimizede

  69. ALPEREN SAKA yorum tarihi 3 Mart, 2013 13:24

    SELAMIN ALEYKÜM……KONU İSLAM OLUNCA BİLENDE BİLMEYENDE KONUŞUYOR KULAKDAN DOLMA BİLGİLERLE….O YÜZDEN HERKES HAKLI GİBİ EMRAH GÜRSES KARDEŞİM GÜZEL BİLGİLER VERMİŞ……….AYRINTILARI MERAK EDEN…WWW.DİNİMİZİSLAM.COM…TAM İLMİHAL SEADETİ EBEDİYYE VE http://WWW.SİTEM OLAN ALPERENSAKA.TR.GG DE BULABİLİR….LÜTFEN BİLGİ SAHİBİ OLDUKDAN SONRA KANAAT SAHİBİ OLALIM…ZİRA İSLAMİYET BİLMEKDİNİDİR…DİNİNİ BİLMEYENİN DİNİ YOKTUR BUYURUYOR EHLİ SÜNNET ALİMLERİ YANİ MEZHEP ALİMLERİMİZ…BİZİM İÇİN DELİLDE MEZHEP ALİMLERİMİZİN BİLDİRDİKLERİDİR…SELAMETLE

  70. yusuf yıldız yorum tarihi 8 Ağustos, 2013 12:20

    arkadaşlar öncelikle merhaba,bir tarikat mensubu olarak burada yapılan yorumlara gülüyorum sadece.siz tarikatın içine girdinizmi hiç,sanki tarikatı islamdan ve ehli sünnetten farklı bir şeymiş gibi yorum yapıyorsunuz.m.kemal, gibi din gibi bir olguyu kabul etmiyorum diyen bir insanın görüşlerini savunuyorsunuz.el yazıtları mevcuttur m.kemalin kendisi alenen din düşmanı olup binlerce islam alimini idam ettirmek suretiyle öldürtmüştür.şükürler olsunki memleketimizde tarikatlar ve Allah dostları var.siz inanmasanızda inkar etsenizde milyonlar akın akın tarikatlara dahil oluyor şükürler olsun.bence yorum yapmadan önce tüm samimiyetinizle gidin ve tarikatları araştırın.içlerine girin.Menzil gibi,ismailağa gibi vb.tarikatların islama nasıl hizmet ettiğini görün.kulaktan duyma şeylerle yorum yapmayın derim.Bir hadis ”Alimler Peygamberlerin varisleridir”der.hristiyanlar bile çakma ruhani liderlerine fazlasıyla saygı gösterirken bizim ülkemizde gerçek islam alimleri hakkında yapılan yorumlara bak.Hilafet Türkiyede kaldı inşallah ülkemizden tekrar yükselecek ve islamın nuru Türklerin elinden dünyaya yayılacak.Saygılarımı sunarım.Allaha emanet olun.

  71. adem tezer yorum tarihi 20 Eylül, 2013 23:10

    selamün aleyküm kardeşlerim nadirilere yani bilalbaba vede unutulmamalı hilmi babanın tarikatına siyasi bir atıfta bulun mak çokyannış hiçbiryerde sitelerde siyasi hiç söylem görsel bulamassınız ki birçok cemaat özellikle sizin işaretettiginiz cematler birçogu siyasetten bahseder siz antebe gitmedikçe görmedikçe bilemssiniz himetlerini saygılarımla nadirin gülü

  72. GERÇEK MÜSLÜMAN yorum tarihi 1 Kasım, 2013 04:07

    BU ÜLKE HAİN DOLU !!!

  73. huseyin yorum tarihi 7 Nisan, 2014 11:16

    TARİKATÇI ARKADAŞLAR BU AYETİERİ OKUSUN)Bilin ki özden kulluk, yalnız Allah’a olur, ondan başka mâbutlar kabûl edenler, biz derler, onlara, ancak bizi Allah’a yakınlaştırıp mânevî bir yakınlık derecesine ulaştırsınlar diye tapıyoruz; şüphe yok ki Allah, ihtilâfa düştükleri şeyler hakkında aralarında hükmeder; şüphe yok ki Allah, yalan söyleyen ve kâfirlikte ileri giden hiçbir kimseyi doğru yola sevketmez.(ZUMER 3)Onlara, “Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) ve Peygamber’e gelin” denildiğinde onlar, “Babalarımızı üzerinde bulduğumuz din bize yeter” derler. Peki ya babaları bir şey bilmiyor ve doğru yolu bulamamış olsalar da mı?(maide 104)bende bir zaman tarikat yerine gittim hoca okudu üfledi ordan ayrıldığım vakit maneviyatım gitti şirk koşmuştum ALLAHA. YOK KERAMET YOK HAVADA UÇUYOR SUDA YÜRÜYOR MEKKE DÖNEMİNDEKİ YAŞAYANLARDAN HİÇ FARKLARI YOK KİMSE KURANDAN AMEL ETMİYOR HEP HADİS HOCA ŞIH ŞEYH EN ÜYÜK İSLAMA ZARAR VEREN BİZLERİZ.KABEDEKİ PUTLAR KİMLERDİ BİLİYORMUSUNUZ PEYGAMBER EFENDİMİZDEN ÖNCE MEKKENİN İLERİ GELENLERİ BİZ EVLİYAYIZ DİYEN İNSANLARIN HEYKELLERİYDİ KURAN BUNUN İÇİN İNDİ BİZLER PUT DİYİNCE AKLIMIZA PUTA İNANAN KENDİSİNİ PUTUN YARATTIĞINI SÖYLEYEN ZANNEDİYORUZ BİLİYOIRUMKİ MEKKE DÖNEMİNDEKİ İNSANLARIN AKLINDAN GEÇEN BU DEĞİLDİ AYETTE ZUMER 3 YUKARIDDA OKUYUN KURANI ŞU AN ANLAM AÇIDAN TAHRİP EDİLMİŞTİR.POLİS ÖLÜR ŞEHİT OLUR ASKER ÖLÜR ŞEHİT OLUR KAZA YAPAR ŞEHİT OLUR DEMOKRSİ ŞEHİDİ YOK DEVLET ŞEHİTİ NAMAZSIZ ŞEHİT İMANSIZ ŞEHİT MÜSLÜMAN GİBİ YAŞAMAYAN ŞEHİT BU NE LA İSLAMIN CACINI ÇIKARDI HOCALAR KORKULARINDAN ALLAHIN AYETLERİNİ HALKTAN SAKLIYORLAR KALP İLE ALLAHA TESLİMİYET OLMADAN CENNETE KİMSE GİREMEZ SADCE NAMAZ HAC İLE İŞ OLMUYOR KALBİN İSLAMI YAŞAYACAK

  74. ozan gözlü yorum tarihi 3 Ağustos, 2014 12:02

    Hadis kırklar kiyamete kadar var olacak bunlar kırk kadın ve kırk erkek evliyadır hadis evliyaya hurmet bana hürmettir bana olan hürmet doğrudan Allahu tealayadir

  75. ozan gözlü yorum tarihi 3 Ağustos, 2014 12:22

    Tarikat ile ilgili ayet ve hadisler 1. Sure-i maide ayet48 tevsirde aynen şöyledir ey nas sizden herbir taife için bir şeriat ve tarík koydum. Kim ayet ve hadislere inanmazsa itiraz ederse dini gider imani gider kendi kafir. Avradı boş olur çunku kuran âllahin sözü hadislerde peygamberin sözüdür resulullah buyuruyorki benim hadislerime inanmayan tastik etmeyen musluman degildir

  76. ozan gözlü yorum tarihi 3 Ağustos, 2014 12:55

    Benim ümetimin evliyasi israil ogullarinin peygamberleri gibidir diye buyurmuş resulullah s.a.v. Günümüzde tarikat ve başındaki şeyhlere evliyalara medya çok iftiralar atmıştır özellikle 90 lı yıllarda müslüm gündüz fadime şahin ali kalkancı gibi sahtekarları şeyh miş gibi tevizyonlarda aylarca tarikat velilerini karalamak icin gündemde tuttular o zamanin evliyalarından Hilmi Kutlubay Hz leri din ve tarikat için STAR tv de büyük kerametler göstermiştir ve hala internetlerde birçok sayfada yayınlanmaktadır. Dergahında kanserlilere felçlilere veremlilere ve birçok çeşit hastaya okuyup. İleştimiştir hemde anında . hilmi baba keramet yazarsanız internette çıkar

  77. ilkay baskan yorum tarihi 17 Şubat, 2015 03:29

    kardeşlerim. bu iş benim hayırlımı diye istihare yapın bir hasta salih olsun amaa. istihareyi bilmeyeniniz varsa, okusun internetten. namazı duası vardır. en iyi yolu RABBİM gösterir, he sölede bir sey var, rüyanızda hayırlı birsey görürsenizde, yok bu hayrsızda demeyin. ALLAH gözterir onu size…

  78. gokhan altun yorum tarihi 20 Nisan, 2015 00:48

    tarıkat vardır, hak olanı bulmaktır. kadırıyız kadır pırım abdulkadır ı, kadırıyız kadırı sehy ım bılal nadırı…

  79. Tunçbey yorum tarihi 19 Mayıs, 2015 23:09

    Hepsini araştırısanız,Vehbi Koç ta tutun
    Sabancıya kadar daha birçokları,1936 yıllarında
    Tunceli asıllı ve Hanefi sunni Mezhebinden
    olan tüm ileri gelen Türkiyenin saygın kişilik
    leri,Aşiret Reisleri ve Toprak ağaları zorunlu
    Trakya ve yöresine,Karadeniz,Akdeniz,Egebölgesi
    dahil ve içanadoluya yerleştirilmişlerdir.
    Kimin Kürt kimin Türk olduğu Türkiyede belli
    değil.

  80. emi öztürk yorum tarihi 2 Kasım, 2015 23:15

    Din anlayışlarını parça parça edip, cemaat cemaat olanlar var ya, senin onlarla hiçbir işin olamaz! Onların işi ancak Allâh’a kalmıştır. . . Sonra, onlara yapmakta olduklarının içyüzünü bildirecektir. ( (En am 159 . ayet )

    Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir. ( Rum 31-32 )

  81. Erkan YETİKCAN yorum tarihi 9 Aralık, 2018 04:34

    Selamun aleyküm.Kurani kerimde herşey ap açık ortada,Peygamberimizin hayatı ortada,Kurandan bir ayeti inkar ettiğimizde dinen kafir oluyoruz. islamiyeti ölçüsüz hurafelere dayalı yaşarsak bu durumda hüsrandır.Hiç ölmeyecek gibi dünya için,yarın ölcek gibi ahiret için çalışmak gerekiyor.

  82. ahmet içirgin yorum tarihi 14 Nisan, 2019 05:05

    Türkiye çok büyük bir ülke…Allah Bu yeri bize ödül olarak vermiş yani bu coğrafyayı…Biz cemaat dernek..şeyh sıh istemiyoruz…İsimleri değişmeli..Tümü kapatılamlı bence…Nedenmi?Gelişmemiz için…O herkese akıl fikir vermiş hacıya hocaya ihtiyacımız neden olsun…erşeyi okuyun kardeşler kötülüklerden sakının….

Yorum yap