154) BAYO (BARIŞ YOLU), TÜRK SAVUNMA SPORU

Yayin Tarihi 7 Nisan, 2008 
Kategori KATEGORİLENMEMİŞ

 

Sayın Nihat YİĞİT,

Sayın Yılmaz KARAHAN,

BAYO

BARIŞ YOLU

TÜRK SAVUNMA SPORU

     Saygıdeğer Hocam Yabgu Nihat YİĞİT’ e çalışmalarından dolayı Türk Milleti adına teşekkür eder ve gelecekte büyük başarılar dilerim.

Türk ismi, ürün, hizmet ve sanatları geçmişte, bugün ve yarın bir dünya markasıdır. Bu avantajı iyi kullanarak Türk insan ilişkilerinin felsefesi anlamına gelen bu  Türk Sporunu dünyada yaygınlaştırmak ve böylece insanlara hizmet ederek Türk’ ün saygınlığını artırmak hepimizin amacı olmalıdır. Bunun için dünya’ daki gelişmeleri doğru algılamak ve Türk aklını kullanarak dünya’ da bu sporun hızlı bir kabul görmeyi sağlamalıyız.   Bunun için Sayokan ismi acil olarak değiştirilmeli ve BAYO veya BAYOSA olarak değiştirilmelidir. Çünkü Türk Milleti Barış seven ve gittiği her ülkede barışı tesis eden bir millettir. Atatürk “Yurtta barış, Cihanda barış” demiştir. Nihat Hoca’ nın kurduğu bu spor ile Türklerin barışı tesis etmek için kullandığı el, ayak ve beyin gücünü gösterme sanatıdır. Diğer bütün kural ve kavramlar Hoca’ nın öngördüğü şekilde olmalı sadece savaş ismi yerine barış adı kullanılmalıdır. Böylece dünya Türk barış sanatını merak edecek, görecek, kullanacak bizim düzenleyeceğimiz yarışlara bizim koyduğumuz kurallar çerçevesinde katılacaktır. Bugün Judo, Taekwondo ve KungFu’ nun kabul görmesinin temelinde bu yatmaktadır. Bunu bir an önce yapmalı hatta AB projeleri hazırlayarak gelişim ve tanıtım için faydalanmalıyız. Aksi takdirde bu spor sanatımızı kısır bir şekilde, bodrumlarda havasız salonlarda yapmaya devam eder ve ne Türklüğe ne de insanlığa böyle bir eseri kalıcı olarak sunamayız. Olaylara bilimsel yaklaşmalıyız. Türklerin Barış Yolu’ nun bu spor sanatı ile gösterildiğini, bu sanatı ve sporu uygulayanların kalıcı barışı sağladığını bilimsel olarak kanıtlamalıyız. 

Hoca’ nın BAYO’ su Dünya Türkleri’ nin barış sanatıdır. Ayça (hilal) stratejisi, kurt kapanı oyunları ile,
 Türkçe kavramlar bütünü ile, sıradüzen ünvanları ile, kahramanlık oyunları ile, Atatürk’ün Sadece Türklere değil tüm mazlum milletlere sunduğu ilke ve hedefleri ile,
 BAYO’ nun en üst ünvanından en alt ünvanına kadar BAYO  içinde yaşatılan töresiyle, faaliyetlerindeki evrensel Türk kültürünün
 yaşatılma gayretleriyle, kültürel davranış disiplinleri ile Türk Barış sanatıdır.

Dünya savunma sanatları arenasında Türkü, Türk
 milletinin seciyesini, kabiliyetlerini ortaya başka dövüş sanatları ile değil Türk barış sanatı ile layıki ile kanıtlama  kararlılığı noktasında bir barış sanatıdır. Savunma spor sanatları alanında dışarı bağımlılıktan kurtulma noktasında gücünü, farklılığını ortaya koyan bir spor dalıdır.
     BAYO  “Yabgu” Nihat Yiğit tarafından bulunmuş ve kurulmuş olan Sayokan’ ın bugünke en son  geliştirilmiş halidir.  BAYO bu günkü geldiği noktaya
onun çalışmaları ve çabaları ile gelmiştir. Bundan sonra artık Barış Yolunda yürümek isteyen Türk Milletinin katkı ve destekleri ile gelişecek ve büyüyecektir. Nihat Hoca’ nın aşağıdaki düşünceleri BAYO Barış Yolu savunma sanatının oluşumu ve geleceği hakkında bize ışık vermektedir.

*Her alanda ve branşta yurt dışına kendi öz değerlerimizle açılmalı, dünya arenasında kendimize ait, övünç kaynağımız olacak çalışmalar üretmeliyiz. Kendimizi tanıtmanın ve tanınmanın yolu, dışarıdan getirdiğimiz unsurların üzerine kimliğimizi yazarak değil, tarihimizle, kültürümüzle, dilimizle anılacak çalışmalarımızla,   dünya arenasında rekabet etmekle mümkündür. Dış dünyanın çalışmaları, ürettikleri ilham kaynağımız olabilir. Taktir ve taltiflerimizle teveccüh gösterebiliriz. Ama bağımlı olmak 16 bin yıllık tarihe sahip, medeniyet ruhu ve şuuru taşıyan bir milleti ancak tembelleştirir. Gelişmek başkalaşmak veya başkalarından medet beklemek değildir. Başkaları ile rekabet edebilmek, rekabet edebilme gayreti ile üretmektir.      
      *BAYO, dünya savunma sporu ve sanatları alanında bizi anlatmaya ve tanıtmaya gayret eden; bu alanda   bizde varız diyebilmenin onurunu yaşatmak amacı ile Millet merkezli bir kültürleştirme hareketidir. Yabancı alanlarda, yabancıların kuralları içinde varlık mücadelesi vermek yerine; bizim alanlarımızda yabancılara adalet, hakkaniyet ve misafirperverliğimizle, şanlı geçmişimizle varlığımıza taktir ve teveccüh göstermelerini sağlamak daha anlamlı ve onurlu olacaktır. Bu bir ırkçılık değildir. Irkçılık başka milletlere yaşama hakkı vermemek demektir.  Biz herk ırktan insanları BAYO ile Barış Yolunda ilerleyip Türk Milleti ile barışa davet ediyoruz. Taktir ve teveccüh büyük Türk Milletinindir.

     BAYO bir Türk kültürleştirme hareketidir. Büyük Milletimizin teveccühü ve kabulü ile önümüzdeki yıllar kültürümüzün bir parçası olacaktır. Tüm kültürlere katkı, önce kültürleştirme hareketi ile başlar, daha sonra milletin kabulü ile kültürün bir parçası olur. Örneğin yağlı güreşimiz atalarımızın Anadolu’ya gelmesi ile başlamıştır. Orta Asya’da iken aba – kuşak güreşlerimiz mevcut iken, Anadolu’ya gelişimizden sonra güreşimiz yeni bir boyut kazanmıştır.

BAYO evrensel kurallar sonucunda tüm dünyada kabul gören Türk güreşi gibi BARIŞ YOLU anlayışı önce Türk gençleri tarafından kabul gördükten sonra hızla dünyada yaygınlaşacaktır. Bu günümüzde savaş ve kan gibi itici ve demode kavramlar ile sağlanamaz. Bu konuda gerekirse hemen bir Kurultay oluşturulmalı ve Türk Milletine danışılmalıdır. Kurultay sonucunda bir an önce bu yanlıştan dönülmeli Nihat Hoca’ nın bu armağanı hüsranla sonuçlanmamalıdır.

Saygı ve Muhabbetle

Mustafa KOÇ

Yük.End.İşl.Müh.

Uluslarası Yönetim Danışmanı

O5327618855

 

Yorumlar

“154) BAYO (BARIŞ YOLU), TÜRK SAVUNMA SPORU” yazisina 1 Yorum yapilmis

  1. Samet Acar yorum tarihi 11 Nisan, 2008 18:55

    Ülkemizin ücra yerlerinde çok çeşit Türk sporları olmasına rağmen ,genel olarak kültür halini almamıştır.Devlit politikaları olsaydı gün ışığına çıkacak sporlarımızı geliştirerek dünyaya tanıtabiliriz.Tam teferruatlı bir ülkeyi,Atatürk bırakmasına rağmen bazı kültürlerimiz,bunlar spor olabilir kaybolmaya başlamıştır.Her şeyin başında Türk kültürüne ilgiği artırmalıyız.Acaroğlu

Yorum yap