17) ATATÜRK’ÜN, MÜZE TABLOLARI
Yayin Tarihi 3 Ocak, 2008
Kategori ATATÜRK
ATATÜRK’ÜN MÜZE TABLOLARI
Tekâlif-i Milliye (Millî Yükümlülüklerin Uygulanışı)
Bu tabloda, Sakarya Meydan Muharebesi öncesi Başkomutan Mustafa Kemal Paşa tarafından halkın topyekun savaşa katılmasını sağlamak amacıyla yayımlanan Tekalif-i Milliye emirleri doğrultusunda bir Orta Anadolu kasabasında Türk milletinin ordusu için yaptığı fedakarlıklar (elbise, çarık, çorap, vb. giyecek, yiyecek, silah ve teçhizat yardımları) anlatılmaktadır
Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Paşanın Halk ile Görüşmesi
Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Paşa, Büyük Taarruz öncesinde sık sık gezilere çıkarak halkın genel durumunu öğrenmeye ve desteğini sağlamaya çalışmıştır. Bu tabloda, Başkomutan’ın halkın çeşitli kesimlerinden kişilerle görüşmesi, Türk halkının Başkomutanın etrafında nasıl kenetlendiği canlandırılmaktadır. Mustafa Kemal Paşanın etrafında toplananların büyük bir bölümü, daha önceki savaşlara katılmış olan muharip gazilerdir
Millî Mücadele’de Türk Kadınının Fedakarlıkları
Erkekler, cephede düşmanla çarpışırken Türk kadını da sırtında veya kucağında çocuğu olduğu halde yaşlı anne ve babasıyla birlikte orduya destek olmak için mermi yapıp kağnılarla cepheye taşımıştır. Bu tabloda, Türk kadınının Millî Mücadele ve vatanın kurtarılması yolunda yaptığı fedakarlıklar anlatılmaktadır
Mustafa Kemal Paşanın TBMM’den Cepheye Uğurlanması
Tabloda, Sakarya Meydan Muharebesi’nden önce TBMM Başkanı ve Başkomutan Mustafa Kemal Paşa, Genelkurmay Başkanı Fevzi Paşa, Doğu Cephesi Komutanı Kazım Karabekir Paşa ve Batı Cephesi Komutanı İsmet Paşanın Meclisten milletvekilleri ve halk tarafından cepheye uğurlanışı anlatılmaktadır
Yunan Mezalimi
Yunan ordularının 15 Mayıs 1919’da İzmir’e çıkışı ile başlayan Anadolu’daki işgalleri sırasında birçok köy, kasaba ve şehirde masum sivil halk katledilmiştir. Bu katliamlar sırasında din adamlarının kışkırtıcı bir rol oynadığı tarihî belgelerle sabittir. Bu tabloda, bir Batı Anadolu kasabasında Yunan ordusunun sivil halka yönelik yaptıkları katliam sergilenmektedir
Büyük Zafer’den Sonra Türk Ordusu İzmir’e Girerken
Bu tabloda, 9 Eylül 1922’de İzmir’in kurtuluşundan sonra, Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Paşa ve yakın silah arkadaşlarıyla birlikte Türk ordusunun halkın coşkun gösterileri arasında İzmir’e girişi anlatılmaktadır. Geri planda ise İzmir Hükümet Konağından Yunan bayrağının indirilerek Türk bayrağının göndere çekilişi ve İzmir şehrinin alevler içinde yanışı resmedilmiştir.
KAYNAK :
ATATÜRK VE KURTULUŞ SAVAŞI MÜZESİ
Yorumlar
“17) ATATÜRK’ÜN, MÜZE TABLOLARI” yazisina 17 Yorum yapilmis
Yorum yap
Bu tabloların ressamları hakkında da bilgi notu vermeniz ricasiyla..
[…] http://www.yenidenergenekon.com/17-ataturkun-muze-tablolari/ […]
Bu resimleri yapan ressamlarımızı kutluyorum. Lütfen onların adlarını da yazınız. Bukadra emek verenin adının yazmaması büyük saygısızlık olur… Bunu hep yapıyoru lütfen daha dikkatli olalım.
böyle güzel resimleri devamlı görmek gerekir mesela tarihi aramak gibi.
Bu resimler birer harika ve Anıt-Kabir müzesinde sergileniyor.Ancak,bunları göremeyenler,örneğin uzak illerdeki öğrencilerimiz için ders kitaplarına konulmalı ve üstadları hakkında da mutlaka bilgi verilmelidir.Böylece çocuklarımız hem ulu önderimizi,hem de sanatçılarımızı tanıyıp,”Ne mutlu Türk’üm diyene” sözünü daha bir gururlu söyleyeceklerdir. Bu yoldaki uğraşınızda başarılar dilerim.
Bu resimler birer harika,ve Anıt-Kabir müzesinde BİRCOK DİGERLERİ İLE BİRLİKTE sergileniyor.
Akademi mezunu ve resim sanati ile ilgili bir Mimar olarak, uzuntu ile soyluyorum ki,Ressamlar Turk degil neyazıkki..!!!
Genelkurmayın,Rusya Federasyonu.ile Azerbaycan Devletinden ozel davetle istedigi 30 civarında Ressam tarafından, Ankara D.Guzel Sanatlar Galerisinde misafir edilerek 3.5 aygibi kısa bir zamanda yapılmıs resimler…
Bunu,Muze acılısı sonrası heyecanla gezerken,resimlerin, (ATATURK’un at uzerindeki buyuk resmi haric)imzasız oldugunu gormem ve Ressamların tarzından hissettiklerim den olacak(uzun yıllar Rusca konusan ulkeler ile mesleki is munasebetim geregi)bir askeri yetkiliye sordum ve gercegi ogrendim.(resimlerin imzasız olması yinede garip)
Muze defterine Muzenin acılısı nedeniyle olan memnuniyetimi,bunun yanında Resim sanatı ile ugrasan SANATCILARIMIZI,neden Bu tur portre calısmaları yapmadıklarını,bukadar kısa zamanda ve
bir kamp calısması seklinde bile,boyle isler cıkabildigini sorarak elestirmistim.
Akademiden(M.S.G.S.U.) ust yonetimde olan sınıf arkadaslarımla da bunu paylastım.
Simdi,degisen birsey yine yok.Oz elestiriyi
oncelikle kendimize yapmalı ve dusunmeliyiz..
Sanatci,kendini toplumdan bu kadar soyutlar,
reaksiyonsuz ve sadece seyir halinde olursa sonuclara katlanmak zorunda kalmak,kacınılmazdır.
Yıllardır,Onlarca sehrimizde,kasabalarımızda yapılan Anıtlar!da bu sozlerimi acıklamıyor mu?
Artık herhangibir egitimi bile olmayan insanlar,bu sektorde is gormekteler…
Bu konuda Akademisyen arkadaslarımızdan bir ses,bir hareket baslamalı artık,diye dusunuyorum.
Kimse,-VERDILER DE YAPMADIKMI- gibi kolay suclama yolunu,(bircok zaman oldugu gibi)secmese iyi olur, zira yine,sadece kedimizi kandırırız.
Varsa babayigitler,sanatlarını gostersin..
Iyi is her zaman musterisini bulacaktır.
Selam ve Sevgilerimle…
Umit SONMEZ
Yuk.Mimar 4005
D.G.S.A.3861/71
erçekten çok güzel süper
gerçekten çok güzel siteyi hazırlıyanlara çok tesekkür ederim.elinize saglık.ATAM İZİNDEYİZ.:)
çok güzel mükemmel
atatürk ölmedi yüreğimde yasıyor atam sen çok yaşa yarın busanın kurtuluşu
arkadaşlar nedesem ne söylesem bilemem ama şun biliyorumm tayipin yaptıglari şeyler hiç yakışmıyo o akıllı diye başa geçmiş ama atasının izinde yürümeyi unutmuş ama hatirlatirlar baktılar o da olmadı yürüyen o ayaklar kesilir hiç merak etmeyin ATAM SEN RAHAT UYU
benim konu yok ki
çok etkileyici çok güzel tam işime göre(sanki o anlar gittim)(k)
süper resimler tam istediğim gibi
**************THANK YOU!*********
Sayın Yılmaz KARAHAN,
Böylesi bir site oluşturmanızdan dolayı öncelikle sizi kutluyorum…Türk Ulusu’na Gazi Mustafa kemal ATATÜRK’ü ve O’nun İlke ve Devrimleri’ni anlatmanın, ATATÜRK GENÇLİĞİ olarak asli görevimiz olduğunu düşünüyorum. Ben de; bu konulardaki yazılarımı, belirli bir tarih düzeni içinde BÜTÜN DÜNYA(Başkent Üniv. Yayını), ANITKABİR(Anıtkabir Derneği Yayını,-ki ben de bu derneğin üyesiyim-) ve BİRLİK(TESUD-Türkiye Emekli Subaylar Derneği Yayını) Dergileri’nde yayınlayarak, görevimi yapmaya çalışıyorum.
Ancak, bu çalışmalarımız esnasında çok daikkatli olmamız gerektiği hususundaki düşünceme katılacağınıza inanıyorum… Özellikle ATATÜRK hakkındaki bilgiler tam ve abartıdan uzak verilmeli diye düşünüyorum…
Bu ifadelerden kastım, yukarıdaki tablolardan ilk sıradaki tabloda eksiklikler olduğunu belirtmektir. Şöyleki:
1-ATATÜRK Sakarya adını verdiği atının üzerinde resmedilirken; dizginleri sağ eliyle tuttuğu şeklinde gösterilmiştir. Halbuki, hiç bir süvari atının dizginlerini sağ eliyle tutmaz…
Bu tablo Rus ve/veya Azerbaycan’lı ressamlar tarafından yapılırken, maalesef bu ayrıntı gözden kaçırılmış. Resmin orijinaline baktığınızda; gerçek çok net olarak görebilmektesiniz…
Konu hakkındaki görüşlerimi, zamanla, ilgili yerler ve şahıslar nazarında da dile getirdiğimi belirtmeliyim. Ama, anladığım kadarıyla yıllar önce yapılmış bir tablonun düzeltilmesi imkansız diye düşünülmektedir… Eksik ve dolaysıyla yanlış olmasına karşın; güzel ve anlamlı bir tablo olması neticesi itibariyle de; Anıtkabir’deki yerinden kaldırılmadığını düşünüyorum…
Çalışmalarınız ve başarılarınız itibariyle kutluyor, tarihi gerçekleri Türk Ulusu’na sunmuş olmanızdan dolayı da teşekkür ediyor ve esenlikler diliyorum.
CENGİZ ÖNAL
Araştırmacı-Yazar
Cumhuriyet Neferi
Bu resimleri yapan ressamları bulamıyorum yardımcı olurmusunuz
SEVGİ HANIM,
BU RESİMLER YABANCI (RUS-AZERBAYCAN) RESSAMLARI TARAFINDAN YAPILDIĞINI BİLİYORUZ. ANCAK RESSAMLARIN İSİMLERİNE AİT HERHANGİ BİR BİLGİYE ULAŞAMADIK…
MÜZE MÜDÜRLÜĞÜ İLE İRTİBAT KURULURSA BELKİ BİLGİYE ULAŞILABİLİR.
SAYGILAR