235) ALPARSLAN TÜRKEŞ’İN MİLLİYETÇİLİK TANIMI

Yayin Tarihi 26 Mayıs, 2010 
Kategori SİYASİ

Alparslan Türkeş’in milliyetçilik tanımı

image00116.jpg

———————————————————————————

Türklüğü benimseyen ve Türk Milletine, Türk devletine hizmet aşkı taşıyan herkes Türk’tür” diyen Alparslan Türkeş’e göre milliyetçiliğin temel görüşü şöyle:

Milliyetçiliğin temel görüşü
Alparslan Türkeş’e göre Türk milliyetçiliğinin temel görüşü şöyleydi: “Türk milletinden olmak, Türk milletini sevmek ve Türk devletine sadakatle hizmet aşkı taşımak, vatana bağlılık duygusu içinde bulunmak ve Türk milletinin yükselmesi için elinden gelen her fedakarlığı yapmak ve çalışmak duygusu ve şuurudur. Bu duygu ve şuuru taşıyan herkes Türk’tür. Kalbinde yabancı başka bir milletin özlemini, özentisini taşımayan, kendisini Türk hisseden, Türklüğü benimseyen ve Türk Milletine, Türk devletine hizmet aşkı taşıyan herkes Türk’tür.”

Türk milletini sevmeyen milliyetçi olamazdı. Türkeş, bu önemli noktayı, “Bizim milliyetçiliğimiz, Türk milletine karşı duyulan derin ve köklü bir sevgi ve Türk milletinin içinde bulunduğu müşkül durumdan bir an önce en modern, en ilmi metotlarla çıkarılarak en kısa yoldan modern uygarlığın en ön safına geçirilmesini sağlama duygusundan kuvvet alır” Milliyetçilik, kendi milletine derin bir sevgi beslemenin yanı sıra diğer milletlere karşı hoşgörüyü de kapsamaktaydı.

Türkçülük
“Milliyetçiyiz, Türkçüyüz. Neden Türkçüyüz? Çünkü milletimiz Türk Milleti’dir. Türkçülük, Türk milletinin hayatının her safhasında yapacağı her şeyin Türk ruhuna, Türk geleneğine uygun olması ve Türk’e yararlı olması amacının, fikrinin ön planda tutulmasıdır
.”

Alparslan Türkeş’teki bu manevi anlayış, ülkücülüğü de bu felsefenin temel öğesi haline getiriyordu. Türkeş, ülkücülükle ilgili mesajını kitlelere şu sözlerle iletiyordu: “Bizim ülkücülüğümüz, daima gerçekçi olmayı ve girişilecek faaliyetlerde Türkiye’yi hiçbir zaman tehlikelere, risklere, maceralara sürüklemeyecek bir yol üzerinde bulunmayı esas kabul eder.” Alparslan Türkeş’e göre Türk milletinin ‘kutlu güç kaynaklarının’ başında İslamiyet, Milliyetçilik ve Türkçülük geliyordu. Türkeş, gençlere hitap ederken Bilge Kağan gibi; “Ey Türk! Titre ve kendine dön” diyerek ülküsünü çarpıcı sözlerle ortaya koyuyordu. Ömrünü Türk Milletine adamakla geçiren Türkeş, bir ‘Bozkurt‘ idi. “Dün Ergenekon seddinden geçerken önümüzde bir Bozkurt vardı” diyordu Türkeş. “Bugün Türklük için en iyiyi, en güzeli her ne pahasına olursa olsun elde etme mücadelesine binlerce Bozkurt olarak yürümekteyiz, yarın ise hür ve mesut ufuklara doğru milyonlarca Bozkurt olarak koşacağız.”

Her şey Türk milleti için
Alparslan Türkeş’in felsefesini ve Türkiye için idealize ettiği düşünceler sistemini en iyi anlatan düşünce sistemi ‘9 Işık’ doktrini çerçevesinde toplanmıştır…Türkiye’de sosyal adaleti ve Türk milletinin toplum olarak büyük bir hızla kalkınmasını sağlayacak yüzde 100 yerli ve milli bir doktrin olması gerektiğini vurgulayan Türkeş, bu doktrinin ruhunu Her şey Türk milleti için, Türk’e doğru ve Türk’e göre ilkelerine dayandırdı.

9 IŞIK: (özet olarak)

1.Milliyetçilik: Her şey Türk milleti için, Türk milletiyle beraber ve Türk milletine göre. Türk milletine bağlılık, sevgi ve Türkiye Devleti’ne sadakat ve hizmettir.

2.Ülkücülük: Türk milletini en ileri en medeni ve en kuvvetli varlık haline getirme ülküsüdür.

3.Ahlakçılık: Türk milletinin ruhuna, geleneklerine uygun ve yüksek varlığını korumayı ve geliştirmeyi öngören esaslara dayanır.

4.İlimcilik: Olayları ve varlığı önyargılardan ve art düşüncelerden sıyrılarak ilim mantalitesiyle incelemek ve girişilecek her çeşit faaliyette ilmi önder yapma prensibidir.

5.Toplumculuk: Her çeşit faaliyetin toplumun yararına olacak şekilde yürütülmesi görüşüdür. Sosyal ve ekonomik olmak üzere iki ayrı bölümü kapsamaktadır. Ekonomik görüş olarak mülkiyeti esas kabul eden fakat mülkiyetin millet zararına kötüye kullanılmasına karsı olan bir görüşü belirtir. Karma ekonomiyi ve stratejik, ekonomik faaliyetlerin devlet kontrolünde bulunmasını öngörür. Sosyal görüş olarak sosyal adalet düzeni, fırsat eşitliği, sosyal güvenlik ve sosyal yardımlaşma teşkilatı kurulmasını kabul eder.

6.Köycülük: Köyleri tarım kentleri halinde birleştirerek kalkınmayı öngörür. Köylünün tefecilerin elinden kurtarılması ve ihtiyacı olan kredi ve diğer yardımların sağlanması için kooperatifleşmeyi hedef alır.

7.Hürriyetçilik ve Şahsiyetçilik: Birleşmiş Milletler Anayasası’nda yazılı bütün hürriyetlerin sağlanmasını gaye edinmiştir. İnsanların şahsiyet olarak geliştirilmesinin, toplumun kalkınması için yararlı bir yol olarak kabul eder.

8.Gelişmecilik: İnsanlar ve medeniyetler daima daha iyiyi, daha güzeli, daha mükemmeli istemek ve aramakla gelişir. Elde edilenle yetinmemek ve daima daha ilerisini istemek ve bunu elde etmek için gayret göstermek şuurudur. Ancak bu gayret ve çabalarda Türk milletinin tarihinden milli benliğinden ve kökünden kopmadan yükselmek ve ilerlemek gayedir.

9.Endüstri ve Teknikçilik: Türk Devleti’nin kalkınması ve Türk Milleti’nin refaha kavuşması için acilen sanayileşmesi gerekmektedir.

NOT: Başbuğ Alparslan Türkeş’in görüşlerini teferuatlı bir şekilde öğrenmek için; 9 IŞIK, TEMEL GÖRÜŞLER ve GÖNÜL SEFERBERLİĞİ kitaplarından ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

“235) ALPARSLAN TÜRKEŞ’İN MİLLİYETÇİLİK TANIMI” yazisina 8 Yorum yapilmis

  1. MUSTAFA BOYACI yorum tarihi 26 Mayıs, 2010 13:28

    Vatan ve millet sevgisiyle dolu, büyük dava adamı başbuğumuz sayın Alparslan TÜRKEŞ’i sevgi, saygı ve rahmetle anıyorum. Mekanı cennet olsun.

  2. alptuğ telmaç yorum tarihi 26 Mayıs, 2010 23:47

    Birde bunları bilmeyen yok kafatası milliyetçiliği yok faşizm gibi suçalamada bulunana zır cahiller var . ama nerden bilsinler ”samimi olarak ben türk’üm diye bilen herkesin türk olduğunu” nerden bilsinler başkurdu,türkmeni,çeçeni,kırgızı… Ancak arabı acemi…. Mekanın cennet olsun ulu çınar.

  3. seyhan dırazo yorum tarihi 29 Mayıs, 2010 12:14

    değerli arkadaşlar ; rahmetli türkeş ve yanındaki arkadaşları ile boğazlıyana 78 yılında seçim konuşmasına gider.konuşma biter.başbuğum otomobilin ön tarafına biner parti yöneticisi arka tarafa.bu arada ihtiyar bir amca cama vurur başbuğum camı açar ihtiyar amcam ; başbuğuma hadi topladın bütün gençleri der.başbuğum amcaya selam eder oradan uzaklaşır.aracın içinde arkasına döner parti yöneticisine söyle bakalım amca nedemek istedi der.parti yöneticisi başbuğum iki şey söylemiş olabilir der.1-topladın bütün genç oyları 2-bütün gençleri topladın istedğin gibi vurdulu kırdılı kullanabilirsin der.
    başbuğum söze girer,bakın der;TÜRK köylüsü öyle ali cenaptırki 1 kelime söyler altında milyonlarca anlam yatar.önemli olan o KELİMENİN ALTINDAKİ anlamı aramak yerine biz bu insanlara kendi düşüncelerimize anlatamamışız der.EVET BURDAN ÇIKARILACAK DERS ŞU MALESEF BAŞBUĞUM DOKTRİNLERİNİ VE DÜNYA GÖRÜŞÜNÜ BİZLER HEYECANI OLAN İNSANLARA ANLATAMADIK VE ANLATMAMMIZA BİRTAKIM GÜÇLER ENGEL OLDU OLMAYA DEVAM EDİYORLAR.KİŞİLERE EL HAREKETİ,BIYIK,KAFA TOKUŞTURMA YERİNE DOKTRİNLERİMİZİ ANLATAMADIK.İDOLOJİMİZE SÖYLEDİKLERİMİZİ ANCAK YAPARAK VEDE ANLATIP YAŞARAK SAHİP ÇIKABİLİRİZ.MEKANIN CENNET OLSUN BAŞBUĞUM.

  4. Vehbi Okur yorum tarihi 9 Haziran, 2010 22:28

    Efendim,
    “Yeniden Ergenekon” ‘Otağ’ının her sayfası gibi,
    “Alparslan Türkeş’in Milliyetçilik Anlayışı”
    sayfası da mükemmel hazırlanmış.
    Âdeta, her sayfa “BENİ OKU” diye bağırıyor.
    Cenabı Allâh, Rahmetli Alparslan Türkeş Bey’e
    bol bol râhmet ihsân eylesin; “YENİDEN ERGENEKON”
    ‘Otağı’nın hazırlanmasında emeği geçen herkesten
    Allâh râzı olsun.
    Tanrı Türk’ü Korusun.
    Vehbi Okur

    Ek Bilgi: “SİTE” kelimesi Türkçe bir kelime
    olmadığı için kullanmadım.

  5. ONUR ÖZPOLAT yorum tarihi 16 Haziran, 2010 22:53

    ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSINIZ AMA BİR TEK TAYYİP ERDOĞAN ANLAYAMAMIŞ BİRDE SOL ÖRGÜTLER ANLAYAMAMIŞ ALPARSLAN TÜRKEŞ-İ… ONLAR İZİN VERMEDİKİ PKK BİTSİN BİZ KUMARHANELERE EL KOYDURDUK SONRA NE OlDU SUSURLUKTA KAZAYA KURBAN GİTTİK BİZİM ADAMIMIZI YOK ETTTİLER ABDULLAH ÇATLIYI HERKEZ İYİ BİLİYORKİ BİZİM BÜYÜKLERMİZ NE YAPTIYSA VATAN İÇİN YAPTI TEK GERÇEK BU BİZİ VATAN HAİNİ İLAN ETTİLER İSNAD EDİLEN SUÇUN BU MUHATABI BİZ DEĞİL 1960 1980 DE ANAYASAYI SİLAH ZORUYLA DEĞİŞTİRENLERDİR ANAYASAYI YIKIYORSAN İKTİDARI ELE GEÇİRİYORSAN KAHRAMANSIN İKTİDARI ELE GEÇİREMİYORSAN HAİNSİN HAİNLE KAHRAMAN ARASINDAKİ FARKI MAHKEMELER DEĞİL TARİH YARGILAR TARİHE NERDEN BAKICAĞIZ 1908 TARİHE BAKARSAK ENVER PAŞA EŞKİYADIR 1914 BAŞKOMUTAN VEKİLİ 1918 SÜRGÜN BİR MALUK KOMUTAN 1923 VATAN HAİNİ ŞİMDİ BİZE SÖYLENECEK SÖZÜN VERLECEK HÜKMÜN TARİH AÇISINDAN HİÇ BİR ÖNAEMİ YOK. SON NEFESİMİZE KADAR SON SÖZÜMÜZÜ SÖYLÜYECEĞİZ TEK BİR DEVLET YOK TEK BİR VATAN VAR BİZ BU VATANIN EMRİNDEYİZ..AKINAL SOKAK ÇOCUKLARI YURDUNDAN ONUR ÖZPOLAT GAZİANTEP K.İ.B YILMAZ HOCAM (HAYAT 3 İLE 4 ARASI GEÇER YA ÜÇ BUÇUK ATARSIN YA DA DÖRT DÖRTLÜK YAŞARSIN.. HERKES KENDİSİNE BİR HAYAT SEÇER VE O HAYATIN BEDELİNİ ÖDER..

  6. MEHMET DEZEN yorum tarihi 8 Kasım, 2010 23:00

    Türklerde kafa tokuşturmanın tarihi nerden geliyor sebebi nedir? açıklayacak kimse varmı?

  7. Ayça UYTUN yorum tarihi 4 Mayıs, 2014 12:01

    Kaleminize sağlık hocam günlerdir tartışma konusu yaptılar hep bu propagandacıların işleri lakin Başbuğ zamanın da her suale yanıt vermiş bide okuma alışkanlığımız olsa..

  8. Sezgi Akbaş yorum tarihi 14 Şubat, 2017 01:21

    Türklüğün hakiki açıklamasını Türkeş yapmış. elinize sağlık bu bilgiler içinn.

Yorum yap